Stangen

Alla inlägg under oktober 2018

Av Emma - 30 oktober 2018 21:31

Hej! Nu har inlägget från söndagens träning kommit upp här under så är bara att rulla ner och läsa. Efter träningen åkte jag till mormor och morfar och sov där till måndagen. Vi tjuvstartade julen lite och bakade både pepparkakor och saffransbullar. Det passade bättre ihop med vädret än månaden med tanke på snön ute.
I dag har snön äntligen smält av igen och har istället varit regnrusk hela dagen. Jag red Diara, Emilio och Zorro samma runda i skogen och sen joggade jag även denna runda så blev ingen större variation. XD Alla pållarna var duktiga och lyssnade bra. Stangen var extra busig och bockade och sprang på för fullt. Min favorit <3

I morgon ska jag rida Diara på morgonen och sen ska jag med Camilla på banträning med Camé och Quicken för att hjälpa till att skritta fram och av osv. Det ska bli kul.
Bilder från bakningen hos mormor och morfar:

Av Emma - 30 oktober 2018 19:57

Söndagens dressyrträningen gick verkligen jättebra! Susanne tyckte att vi hade blivit mycket bättre sen sist, framför allt i traven. Fokuset under träningen låg på galoppen och ryggningarna där vi fick flera bra tips. Det kluriga i galoppen tycker jag är att få Diara att använda energin till att trampa under sig för hon vill gärna hänga i bettet och bara springa på framåt. Men Susanne sa att jag ska sitta djupare i sadeln, ha en stilla hand och trycka lite längre med skänklarna när jag driver. Diara blev finare av detta och nu är det bara att träna vidare på det även hemma. 

När får ni några klipp ifrån träningen:


 

Av Emma - 29 oktober 2018 07:00

Efter många års drömmande var det till sist min tur att starta i New Forest mästerskapen. Vi nollade förklassen men blev tyvärr lite stolpe ut i den riktiga klassen sen då vi rev ett hinder och precis missade placering.

 

Av Emma - 27 oktober 2018 22:22

Snö. 1,5 dm. I oktober. Ja, ni förstår ju själva vad jag tycker om detta. I går gjorde den så att Emilio och Zorro inte kunde longeras och i dag gjorde den så att de inte kunde ridas. Hela deras veckoplan förstördes alltså. Diara var den enda vi hade broddar till så hon fick iaf komma ut en liten sväng i dag. Vi fick dock ta det väldigt lugnt då hon inte har snösulor än och därmed fick mycket styltor. Förutom denna lilla förminskade ridning så har jag bakat kanelrutor samt pluggat.

I morgon ska vi förhoppningsvis iväg på Susanneträning. Hjulspåren i byvägen har smält underifrån så det borde gå att åka iväg men ska inte säga för mycket. Det kommer säkert mer snö i natt, det vore min vanliga otur. XD Sen ska jag iaf till mormor och morfar och sova där till måndag. Vi ska baka både pepparkakor och saffransbullar så blir riktigt juligt, precis som vädret ute.

Diara i dag:

Av Emma - 26 oktober 2018 08:53

Fredag och sista dagen innan lovet! Jag har letat upp ett upplåst grupprum (enda platsen på hela skolan där det är varmt!) och inväntar första lektionen som börjar tio i tio. I går red jag Diara på banan på kvällen. Tänkte jobba lite mer på galoppen och som vanligt blir då den generella känslan också sämre då hon inte vill ge sig i galoppen. Hon blir så stark i munnen och lyckas inte få henne att släppa mer än några språng här och var. I traven är hon dock superfin nu! Är supernöjd med skänkelvikningarna vi fick till, särskilt undan höger skänkel. Avslutade med att rida LA:1 två gånger och travdelarna är jag jättenöjd med, galoppen var ju som den var. 

I dag har jag som plan att longera Emilio och Zorro efter skolan men vi får se hur det blir i och med att det är minus ute nu och då är banan stenfrusen. Sen ska det tydligen bli snö i helgen vilket säkerligen kommer förstöra min dressyrträning för Susanne på söndag bara för att vi inte kommer upp för bybacken. Saknar verkligen sommarvärmen. 

Hoppas ni får en fin fredag och att ni också har höstlovet att se fram emot! :)

 

Av Emma - 24 oktober 2018 10:03

I morse var det sååå kallt. Var precis på gränsen mot minus så att det blev ett tunnt isskickt på ridbanan. Som tur var så var det så pass tunnt att Diara trampade igenom så att jag kunde rida där. Dock var det dubbla jackor och trefingervantar som gällde först halvan av passet innan jag fått upp värmen. Eftersom vi red så tidigt på morgonen fick vi ha belysningen tänd på ridbanan vilket jag tycker är mysigt men oftast blir det ju på kvällar man får tända den. Diara var iaf väldigt fin och bärig. Vi tränade på skänkelvikningar, ryggningar, förvänd galopp och halt från galopp. Jag är jättenöjd med hur alla delar gick. Särskilt sen sista halten vi gjorde från galopp för där kunde jag verkligen samla upp henne och rida in i halten istället för att hon drar upp näsan och far ner i slängtrav innan hon stannar. I morgon ska vi rida ett till dressyrpass och då hoppas jag kunna behålla denna känslan!

Jag ligger som vanligt några dagar efter i mitt bloggande men inget speciellt har hänt. I måndags red jag Emilio i skogen och han var pigg och busig så vi hade jättekul ihop. I går var det Diaras tur att ridas ut. Det började även då skymma på vilket som alltid gör henne tittig och spänd. Så inte bästa känslan men hon fick motion iaf och det är det viktigaste.

I dag ska jag plugga efter skolan då det är biologiprov i morgon. Hoppas ni har en roligare onsdag framför er. :)

Av Emma - 22 oktober 2018 09:13

Måndag morgon har anlänt med eftersom det bara är en vecka kvar till höstlovet så känns det inte så hemskt. I går skrev jag högskoleprovet vilket tog hela dagen och sen på kvällen pluggade jag inför religionsprovet i dag. Så var inte den roligaste söndagen man varit med om. XD

I dag ska jag eventuellt motionera Emilio i kväll men annars blir det mest plugg inför biologiprovet på torsdag.

Hoppas ni får en bra måndag!

Av Emma - 22 oktober 2018 07:00

Photoshoot vid den blommande syrenhäcken

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards