Stangen

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Emma - 13 maj 2012 20:14

Denna helgen med Cajsa har varit så här:

* Cajsa kom (Wilma morrade på henne)

* Vi började öva på en dans till Timoteijs låt Högt över ängarna

* Hade myskväll

* Visade upp dansen för mamma och pappa

* Tog in hästarna

* Sov

* Jag väckte Cajsa vid 8 (hon hade förbjudigt mig att väcka henne tidigare) medan jag hade varit vaken sedan halv 7.

* Åt frukost

* Gjorde en bakelse till Emilio

* Gick ut till staller och mockade Emilios hage

* Gav Emilio sin bakelse - sjöng och grattade honom. Vi sjöng så här:

Vi grattulerar, vi grattulerar, vi grattulerar lille Stangen i dag! Med morötter och äpplen vi går honom glad! Vi grattulerar lille Stangen i dag!!!

Fast i och för sig hade vi ju inte äpplen utan bara morötter och knäckebröd.

* Tog in och borstade Emilio och Zorro

* Hissade flaggen eftersom det var Stangens födelsedag

* Red Finneryd med Emilio och Zorro. Jag började på Zorro och han var jätteduktig. Cajsa tyckte att Stangen var lat men det håller jag inte alls med om. Han var ju pigg i dag!! Efter typ halva vägen bytte vi häst (jag ville hemskt gärna rida Emilio på hans födelsedag) och detta gick också bra. Emilio var pigg och framåt i dag! ♥

* Gjorde iordning hästarna och släppte ut dom i hagen

* Gjorde klart stallet

* Gick in och kollade på Albert och Herberts julkalender

* Åt mat (korv och potatismos

* Kollade klart på Albert och Herberts julkalender

* Hoppade studsmatta

* Fodrade hästarna

* Gick bort och kollade på Walle och Buster (Eves lånehästar)

* Fikade på rännebron medan vi kollade på när hästarna åt

* Cajsa åkte hem (redan vid tio i 2) 

Men i vilket fall som helst så har vi haft VÄLDIGT kul denna helgen!!! 


 

(bild på mig och Cajsa från i sommras)

       

Av Emma - 13 maj 2012 19:15

I dag är det den stora dagen!!! Emilio fyller 15 år!!!!!!!!!!!!!!!!!! Detta kommer att firas stort här på bloggen!!! När Kiwi fyllde år la jag ju ut alla bilder på henne som jag någonsin laddat upp men nu har jag kommit fram till att detta inte går för att man ej kan ha så många bilder i ett inlägg. Så det blir mina favobilder på honom + en film till hans ära! Jag och Cajsa firade honom med denna "bakelse":


Här är bilderna:

                   

Här är filmen:


GRATTIS EMILIO!!!!!!♥♥♥  

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards