Stangen

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Emma - 2 juni 2013 17:20

Ja det är faktiskt så att jag har slutat på GGR. Jag kommer åka på ridlägret i sommar och är medlem till årets slut men min sista ridlektion där var i torsdags. Men nu lite info om de tre sista gångerna som jag glömt skriva om:


16/5

Red Valle. Vi red ut och som vanligt skrittade vi bara och det var jättetråkigt.

    

23/5

Vi hade hoppning och jag hade tjatat till mig Amadeus av Katta. Antagligen sista gången som jag red honom om jag inte får honom på ridlägret. Snyft.... Min älskling..... Vi hoppade bana och jag hoppade 70 cm. Det gick super.

 

29/5 - The last

Vi fick välja både häst och vad vi skulle göra. Vi valde att hoppa bana igen opch jag valde Svarten eftersom han brukar var rätt stark på hinder och då tänkte jag att det var bra övning inför Kiwi. Vi hoppade 70 cm. Men han var gryyymt seg, så seg så att han stannade på ett hinder. Inte alls nöjd.

   

Av Emma - 2 juni 2013 17:13

JAG ÄR SÅÅÅ STOLT ÖVER OSS KIWAN!!!♥♥♥♥♥♥♥

Vi började med att hoppa studs vilket hom gjorde jättefint när jag hade tvungat över henne stillastående några gånger. Sedan hoppade vi bara ett hinder upp till 90 cm. Kiwan var jättelugn och hoppade jättefint. Love U!!!!!

 

Av Emma - 2 juni 2013 16:59

Enligt almenackan i alla fall. Varför ska det regna så.....:( Min vecka:

Måndag: Det regnade...

Tisdag: Red Kiwi och Zorro i skogen. Båda var duktiga.

Osdag: Vi (skolan) åkte och hälsade på våra nya klasser på högstadiet. Känns konstigt att börja 7:an och byta skola. Jag och Cajsa är de ända från vår skola. Klassen verkar rätt stökig.... När jag kom hem så red jag Emilio som var pigg på hem vägen och planterade blommor, sallad och morötter i mitt land.

Torsdag: Sista gången på GGR. Red Svarten. Kommer ett inlägg snart om de senaste gångerna eftersom jag glömt skriva om det...

Fredag: Hoppade med Kiwi. Läs mer i hoppavsnittet men jag kan avslöja att det gick GRYMT bra!!!!!!

I går: Var på sista Grönt Kort Kursen (nästa gång är det provskrivning). Sedan red jag ut på Zorro.

I dag: Har ridit dressyr på Kiwi i ösregn men hon var duktig ändå.

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards