Stangen

Alla inlägg den 2 maj 2016

Av Emma - 2 maj 2016 22:10

I dag var det enbart valackarna som fick motion då D & K vilade. Efter att ha fällt båda jättenoga red jag dressyr på Zorro medans mamma longerade en något seg Emilio. Han tyckte att det var roligare när hon spang runt med honom och busade lite i slutet istället, haha. Typiskt Stangen.

Zorro var hyfsat fin redan fråm början i dag. Inte pigg men inte heller sådär jätteseg som han brukar vara. Jag fokuserade som vanligt på att få honom lyhörd, denna gången genom att galoppera på långsidorna och trava på kortsidorna. Låter rätt lätt och det är det också - om man bara vill växla mellan gångarterna. Jag kämpade mig genomsvettig med att få honom att bära sig själv (och inte döda mina armar) samt att behålla formen genom övergångarna. Jag gjorde även "misstaget" att testa lite förvänd galopp innanför spåret som jag brukar träna med Diara. Detta ledde till att Zorro trodde det var fritt fram stt välja galopp sedan och strunta i vilken skänkel jag gav. Han fattade t.o.m korsgalopp en gång... Jag menar, vilken häst fattar korsgalopp?! Det är ju något de kan råka byta till om de hamnar i obalans i/k] galoppen! Men inte Zorro inte, haha. Lyckades iaf få honom dit jag ville till sist och han blev superfin! Måste dock tillägga att jag ser fram emot att rida Diara på banan i mon istället. Inte för att hon är lättare, snarare tvärtom ibland, men hon är iaf piggare och smidigare. ;)

Bild på mig & Zollsing från i somras:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards