Stangen

Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Emma - 14 maj 2016 13:51

Hej! Regnet har faktiskt inte kommit än även om det har hängt i luften hela förmiddagen.

Jag, mamma och pappa red ut i två omgångar, först Emilio & Zorro och sen Diara & Kiwi. Båda mina hästar var pigga och Stangen var dessutom väldigt busig. I sista galoppbacken lät jag pappa galoppera iväg en bit innan jag släppte Emilio och han sprang så fort att jag var tvungen att hålla ut benen så att inte hans framben skulle slå i, haha. (När man är för stor för sin häst.) I kurvan gjorde han även ett tappert försök till bocksprång som dock blev mer som hopp då det gick lite för fort. Älskar när han är sån! ♥

Diara var som sagt också pigg men mer civiliserad. Jag försökte jobba igenom henne i form ganska mycket och hon var väl ändå hyfsat fin måste jag säga. Är jättetaggad och nervös inför i morgon! Vår LB-debut - det känns rätt stort... Inte att hindren känns stora alltså för vi hoppar ju banor på 100-110 cm nästan varenda Lasseträning utan mer att det ändå är ett mål vi har haft och strävat emot nästan ända sen jag köpte henne. Och det händer i morgon! Förstår ni känslan? Helt plötsligt är vi jättenära det som så länge legat långt fram i tiden. Spännande, spännande. Jag kommer såklart satsa på en stabil runda, helst dubbelnolla men jag vill i vilket fall att det ska kännas bra, det är det viktigaste. I LC:n därimot tänker jag rida lite mer för placering men ja, jag brukar ju inte ha någon vidare tur med det där... Dock så vände ju turen förra gången så får hoppas att det hållet i sig!☺


Nu ska jag ängan resten av denna gråmulna dag åt att plugga! Mindre roligt kanske men nödvändigt...

 

Av Emma - 14 maj 2016 07:10

Godmorgon och välkommen till verkligheten. Nej, men till en grå och tråkig morgon. Nu är det soliga vädret över och en helg i regnets tecken väntar. Lagom kul på hopptävlingen i mon... Och med min vanliga tur får jag säkert rida när det regnar som mest, haha.
Nej, nu ska jag öka på så att jag hinner rida innan regnet anländer - ha en bra lördag!

Morgonens utsikt:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards