Stangen

Alla inlägg den 19 maj 2016

Av Emma - 19 maj 2016 22:18

Hej! Jag är ledsen att det har fått eka tomt här i går och i dag men förklaringen är simpel: Jag hann inte blogga i går kväll p.g.a allt plugg och tänkte då att jag skulle blogga i morse på bussen som jag brukar göra om jag inte hinner kvällen innan men det glömde jag sedan helt bort, hehe. Så detta får bli ett dubbelinlägg om gårdagens & dagens dressyrpass!

I går var ända målet att få till en hyfsat bra känsla. Vi är inne i en riktig bottenbotten period vad det gäller dressyren nu så det är jättekämpigt.
I början var hon jättestretig och ville inte alls och det höll i sig nästan hela passet. Det var först i slutet när jag jobbade runt runt på en liten åtta som hon lossnade hyfsat i sitt lätta varv (höger) och några gånger lyckades jag få med det över i vänster också men oftast var hon som en helt annan häst där. Så det gick från dåligt till mindre dåligt iaf och det är alltid nått.

I dag ville jag jobba vidare med det lilla framsteg vi nått igår men istället började vi om från början med stret och inte minsta droppe harmoni. Så frustrerande! Efter mycket misslyckade försök att få till det så tänkte jag mest att "Äh, nu kör jag igenom LB:1 iaf.". Och det var en väldigt bra tanke. Då flyttade jag genast fokuset från hur hon gick till att rida snygga vägar och nästa steg i programmet. Det ledde till att jag red mer avslappnat istället för att hela tiden analysera mig själv för vad jag gjorde fel. Så hon började gå riktigt fint, särskilt i höger varv. Därför red jag programmet ännu en gång sen med ytterligare lite bättre resultat. Så om jag är nöjd är svårt att svara på för på ett sätt är jag det för vi tog oss ur det värsta träsket även i dag men samtidigt kom vi inte direkt långt och det känns som om vi bara trampar på stället i utvecklingen... Äh, jag vet inte riktigt. Det är nog bara att fortsätta kämpa med tunnelseende mot NF-mästerskapen om drygt två månader. Då SKA dressyren sitta! Och vi får ju dessutom lite behövlig hjälp av Essi på lördag. Hur svårt ska det va liksom? För svårt, haha.

I mon ska jag rida ut med Victoria efter skolan och det ska bli kul. Det var så länge sen vi pratade av oss nu. Jag ska även försöka komma ihåg att lägga upp bilder från Emilios och Diaras födelsedagsfiranden som jag tyvärr har glömt hittils. Håll tummarna för mig. ;)
Ha en bra fredag i mon!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards