Stangen

Alla inlägg den 4 mars 2020

Av Emma - 4 mars 2020 08:54

Det har nästan blivit som en liten pluggpaus här nu när jag har pluggat inför stationstentan. Det har inte varit meningen men har helt enkelt inte haft tid. Så här kommer en liten update om vad jag gjort.

Vexka 8 var en helvecka i skolan. Temat var muskler och jag vet inte hur många timmar jag tränade på sprithundarna. Kunde åka det tidiga tåget hem på fredag så var hemma redan vid 17. På lördagen red jag dressyr på Diara och hon var magiskt fin. Började verkligen komma åt höger sidan i traven och vänster sidan i galoppen. Vi galopperade över bommar i vanlig ordning och kan inte säga mer än att hon gav mig en riktigt bra känsla. På söndagen tänkte jag hoppa henne lite. Hon var lika magiskt fin i uppvärmningen som i lördags och hade en superkänsla. Sen när jag började hoppa (inget avancerat, bara oxer på 70) så märkte jag att hon var lite trött i benen vilket är förståligt då vi red ett ganska tufft dressyrpass dagen innan. Så det blev helt enkelt mest dressyr även detta passet, tog bara några skutt. Men hon var som sagt otroligt lösgjord och fin så svävade på rosa moln hela dagen sen. <3


Vecka 9 (förra veckan). Åkte tåget upp på måndagen och var på skolan ganska länge alla dagar för att plugga på sprithundarna. Åkte hem på onsdag kväll för en långhelg hemma, med massa plugg. Det hade kommit 2 dm snö hemma under tisdagen som låg hela helgen så kunde tyvärr inte rida på banan. Men på torsdagen red jag först ut på Diara och sedan samma runda på Zorro. Båda var pigga och väldigt fina. På fredagen fick Diara gå en lite längre runda och hon var väääldigt pigg, haha. På lördagen red jag och Amanda ut ihop på Diara och Zorro. Vi red lite dressyr fram och tillbaka på en raksträcka. Diara var lite stark i munnen i början, eller hon accepterade inte mina förhållningar helt då hon hellre ville springa fortare men efter att ha tagit tag i henne ordentligt så blev hon mycket finare.


Jag tog tåget upp igen på söndag fm för att vara på skolan och träna på dissektionsmaterialet hela söndag em och kväll samt fram till kl 13 på måndagen då de stängde för att göra i ordning inför tentan. Och jag fortsatte pluggadet hemifrån hela kvällen.

Så går var det så dags för tentan. Var dödligt nervös då det bara var 5 min på varje station. Men nu är det äntligen över och jag tror det gick bra även om jag inte kunde allt. Jag firade min pluggfria dag genom att jogga, städa, fika med Fanny och gosa med hennes hund Loke. Sen gick jag och la mig redan kl 19 och sov till 7 i morse. 12 h vilket var sååå välbehövligt. I dag börjar vi kvart över 10 så blev ingen lång paus från plugg och skola men har iaf njutit av den lilla tid vi fick. Nu ska uppdateringen här bli bättre. :)

Här är några bilder från senaste tiden:

       

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards