Stangen

Alla inlägg den 13 juli 2020

Av Emma - 13 juli 2020 18:33

Förvånande nog insåg jag att jag inte bloggat sen i fredags. Så får väl ta igen det nu då. I lördags red jag Diara i skogen på morgonen och hon var väldigt pigg och härlig. Sedan fick Emilio gå samma runda och han hade inte samma energi men var ändå hyfsat framåt. 

I går red jag dressyr på både Diara och Zorro. Diara var först ut och hon var inte lika fin som sist men fick henne väldigt lösgjord och fin även i svåra galoppen efter en del arbete så är nöjd med passet. Zorro var för andra gången på raken helt hemsk att rida, inte alls sig lik. Därför valde jag att under passet byta tillbaka till det gamla bettet igen och då blev han enormt mycket bättre så nu vet jag att fasta ringar (som jag var så taggad på att testa eftersom Diara blev jättemycket bättre med det, haha) inte alls var något för Zorro. Efter ridningen cykeltränade jag och sen cyklade jag och Amanda 2,6 mil på de riktiga cyklarna. På kvällen var vi nere hos Camilla och red. Jag hade Quicken och han var väl inte på sitt piggaste humör direkt men helt okej ändå.

I dag longerade jag Emilio på morgonen och han var väldigt pigg och lydig. Så duktig! Sen åkte jag och Amanda återigen till Camilla och red och Quicken var likvärdig som i går. Sedan har jag och mamma gått en promenad och jag och Amanda har hittat på lite saker ihop. 

Bilder från gårdagens kvällstur:

     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards