Stangen

Alla inlägg den 15 juli 2020

Av Emma - 15 juli 2020 18:51

Hej! Hoppas ni har haft en bra dag. Vi fick hästbesök då fyra av Camillas ska gå på sommarbete här veckan ut så nu har vi tillfälligt några fler, haha. I samma veva så tränade hon mig och Diara vilket ni kan läsa om i inlägget under. Förutom det har jag gått promenad, en med mamma och en med Emilio och så har jag tagit första skörden ur mitt jordgubbsland samt plockat ännu fler smultron. 

                 


I går red jag och Amanda ut på Diara och Zorro på morgonen. Diara kändes pigg och fräsh. Sedan gick jag en promenad med mamma, rensade väck lite grenar på en av våra skrittrundor och på kvällen var det gruppträning som gällde.

Bilder från den allmäna sovstunden i går morse, haha

       


Av Emma - 15 juli 2020 18:39

Nu var det ett tag sen vi tränade sist så var skönt att kunna få lite hjälp med de problem vi stött på. Diara var generellt väldigt fin i grundarbetet i dag så vi testade att lägga in en extra växel vad det gäller tempo och samling. Jag red upp henne i en lite högre form och gjorde så hon trampade under sig ytterligare. Hon fick riktigt härligt och luftigt steg då! Sedan la vi mycket fokus på hörnpasseringarna, att hon verkligen skulle flytta undan innerskänkeln vilket hon gjorde bra i trav och mindre bra i galopp så där har vi något att jobba vidare på. Men är som sagt väldigt nöjd med Diara i dag! <3

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards