Stangen

Alla inlägg under maj 2024

Av Emma - Fredag 31 maj 18:00

Jag kan inte fatta att jag har haft min allra sista tenta nu. Och inte bara sista innan sommarlovet utan sista för alltid! Så extremt många år av pluggande och noll fritid och nu är det över! Sjukt är det minsta man kan säga. Kan inte riktigt ta in det. 

Sista tentan var iaf muntlig inom veterinär folkhälsa och den gick bra. Vi har även fått tillbaka resultatet på de sista skriftliga och även de var godkända så nu vet jag att jag klarat alla tentor, och dessutom på första försöket. Så glad att jaf sluppit omtentor även om det såklart inneburit att jag saknat liv för att jag bara pluggat, haha. 

Lite bilder från förra helgen som bestod av långa promenader i ett somrigt Uppsala samt ett besök hos Anna i Stockholm där vi testade lite smink och frisyrer inför examensbalen i vinter och hon fixade även mina naglar. Har nästan aldrig nagellack så känns alltid lika exklusivt, haha

         

Av Emma - Lördag 25 maj 10:03

Dagarna har varit fyllda av skola och annat denna veckan men är iaf i princip pluggfritt vilket är väldigt kul!

I torsdags var jag på Mälarens studentkväll där de gav lite tips inför tf-sommaren samt bjöd på mackor. Och i går var det dags för klassens postklinspex, dvs ett spex där det drivs med de olika delkurserna vi haft under klinikrotationen. Det var verkligen helt klockrent gjort och väldigt kul! Vi fick även en "klassens" (eller i vårt fall då "Vetriarchys"), precis som på gymnasiet. Jag blev Vetriarchys långpendlare vilket kanske är passande då jag åker hem mer än de flesta, haha. 


Lite bilder:

 
           

Av Emma - Tisdag 21 maj 18:14

I dag var en spännande dag! Efter skolan var det nämligen besiktning av min blivande stor häst - Juni! En dressyrstammad fyraåring som jag provred för en vecka sen och föll för. Fina gångarter och underbar personlighet. Hon gick klockrent genom besiktningen och nu är hon min! Sån dröm! Vi kommer dock inte hämta hem henne förrän om ca två veckor när jag flyttat hem från Uppsala och kan rida så det har jag att se fram emot. Men så kul!!! Äntligen kan min tränings- och tävlingsresa återupptas!

Bild efter besiktningen i dag: 

 

Av Emma - Måndag 20 maj 09:45

Har varit en helg fylld med sommar men nu är det tillbaka till skolan igen. I dag har vi beredskapsdag och föreläsningar och gruppövningar hela dagen. Så segt. 

Lite bilder från helgen:

     

Av Emma - Fredag 17 maj 20:33

I dag tentade jag av epidemiologi och epizootologi vilket var de två sista skriftliga tentorna under hela utbildningen - så sjukt! Nu är det bara en muntlig kvar om två veckor och sen är jag färdigpluggad! Är så otroligt taggad på att få livet tillbaka igen!
På veterinärprogrammet är det tradition att skriva sista tentan i balklänning/annat fint och ta bild utanför så det gjorde vi i dag. Kändes lite som en skolavslutning, haha. Men cool känsla att det i princip är över nu!

Av Emma - Torsdag 16 maj 10:36

Torsdag och ännu en solig dag som jag ska spendera med att sitta inne. I dag är vi lediga och har inläsning inför morgonens två tentor som också blir våra två sista skriftliga. Sen har vi bara en muntlig kvar om två veckor. Så galet! Denna veckan har vi haft föreläsningar samt en gruppredovisning om olika epizootisjukdomar. Så mycket mer spännande har inte hänt. Hela denna dagen blir plugg zzzz


Klinikrotationen inrapporterad som helt godkänd i ladok nu! Sjukt ändå!

 

Av Emma - Måndag 13 maj 12:29

Det var så galet somrigt i morse! Soligt och varmt och otroliga dofter från alla blommande träd. Jag och Diara var ute på en ridtur. Dagen till ära blev det en av Emilios standard rundor och var så mysigt men samtidigt väldigt mycket minnen <3
Nu är vi påväg uppåt landet för att provrida en häst och därefter kommer jag ta ett tåg vidare upp till Uppsala. Det är sista gången jag åker upp dit innan det är dags att flytta hem. Så galet!
Bilder från i morse:

Av Emma - Måndag 13 maj 12:26

Emilios födelsedag i dag och tankarna går lite extra till honom <3 Saknar honom så det gör ont. Jag och Diara red en av Emilios standardrundor och det är så mycket minnen och trots att det gått över två år nu så är det fortfarande så tungt. Ibland är livet orättvist. Hade gjort allt för att få ha honom kvar hos mig <3

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards