Stangen

Alla inlägg den 10 september 2011

Av Emma - 10 september 2011 17:25

Hej!! 

Var ute och fotade hästarna (en Wilma bild) i morse.  Här är resultatet:
 

Hästarna ska få ett äpple var.

      Zorro äter sitt äpple.

Kiwi äter sitt äpple.

                           

Emilio och hans äpple.

             

 

 

   

Av Emma - 10 september 2011 17:02

I förr går red jag ju på ridskolan. Jag har ju bara ridigt tre gånger än så jag har väl ingen derekt favorithäst ännu, men i torsdags red jag den roligaste och sötaste hästen hittils. Amadeus. En Welsh ponny. Fick såklart inte rida Isita för hon är typ för liten för våra lektioner.

Det gick jättebra. (Har infogat en bild på Amadeus lite längre ner)


I går så testade jag att hoppa studs med Emilio. Jag ställde upp tre 70-kryss på rad med ca 2 meters avstånd.

Emilio älskar ju att hoppa så hur fort han fick se hindrena så blev han jättepigg. Men när vi kom närmare såg han att det var tre hinder på rad och vägrade i sista sekunden. Grrrrrrr....

Försökte en gång till och en gång till. Men NEJ!!!!! Emilio sa bestämt:

"Jag tänker inte hoppa dessa läskiga hinder!!!!!!!"

Så mamma och pappa hjälpte till lite. Dom ställde sig på var sin sida om första hindret så att han inte kunde vägra och springa åt sidan. Han hoppade första men NEJ!!! Han vägrade på den andra i stället.

Då ställde sig pappa i mellan hinder ett och hinder två.

Vi försökte men NEJ!! Han vägrade nu istället på tredje hindret.

Så vi la ner bommarna till "halvkryss" Och då gick det bättre. Sedan ha vi upp ett hinder i taget till kryss igen och då gick det jättebra.

Sedan hoppade han studsen jättebra från båda hållen.

Här är Amadeus


Hejdå<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards