Stangen

Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Emma - 26 juli 2013 18:33

Efter två fullspäckade veckor med allt som sommar kan erbjuda är jag nu tillbaka vid datorn och på bloggen! Jag har varit på ridläger (kommer jag skriva om i ett annat inlägg) förra veckan mån-fre. Denna veckan har jag varit med mormor och morfar i Halmstad mån-ons. Har saknat Emilio och de andra pollarna grymt mycket under denna tiden men nu ska jag äntligen vara hemma ett längre tag. Min vecka:

Måndag: Åkte till Halmstad där campingen var full så vi stod på reservcampingen och hoppades få komma in nästa dag.... Badade i havet och det var underbart! På kvällen grillade vi.

Tisdag: Åkte till stan (i Halmstad då alltså) och köpte b.l.a två nya Schleich hästar (bild nedan). Eller jag köpte bara en för den andra fick jag i namnsdags present eftersom jag hade namnsdag denna dag! Vi badade i havet två gånger och åt grillad kycklig till mat. Fick ingen plats denna dag heller vilket gjorde att det inte var lönt att sätta upp förtältet:(

Onsdag: Badade i havet! Vi skulle fått plats men bestämde oss för att åka hem via Ullared och sova sista natten på deras camping. Fast det var förstås oxå full så vi handlade bara på Ullared och åkte sedan hem. Jag köpte ridjacka, hästgodis, manrosetter, anteckningböcker, godis, polerduk till pappa, en tröja, joggingbyxor m.m (har säkert glömt något). Sov sedan den sista natten hemma hos mormor och morfar.

I går: Var hos mormor och morfar hela dagen. Fick åka till djursjukhuset med Wilma på kvällen för vi trodde att hon fått livmodersinflammation. Vi röntgade, ultraljud, tog blod & urinprov. Åter besök nästa dag.

I dag: Var inne med Wilma igen. Kunde konstatera att det inte var något med livmodern utan någon fästingsjukdom som inte var så allvarlig. Men nu käkar hon i alla fall medicin och har blivit bättre. Har även ridit både Emilio och Kiwi i skogen. Kändes som en evighet sen jag satt i sadeln. Dom var underbara båda två♥

Schleich hästarna: (dom är araber sto + föl, stoet (det vita) heter Summer Cake (Smulan) och hingsten heter King of Darkness (Dark))

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards