Stangen

Direktlänk till inlägg 6 juni 2015

Lokal hopptävling i Ulricehamn - 6/6-15

Av Emma - 6 juni 2015 20:21

LC bed. A:0/A:0 - 0+4 fel

Denna tävling har varit helt kaos! Helt sjukt att så många saker kan hända under en och samma ritt. Diara var iaf väldigt fin både på framridningen och framhoppningen. Grymt pigg och lite jobbig eftersom det blåste rätt mycket, men ändå fin. Sedan har jag ju både ett och annat att säga om deras framridning och framhoppningen. Framhoppningen  är alldeles för liten och dessutom så långsmal att man får forma om ordentligt för att kunna ta kortsidan i galopp. Framhoppningen var ju sakta men säkert påväg att förvandlas till en lervälling. Den var lika trång som framridningen och upptrampad, framför allt på långsidorna så jag vågade inte fatta galopp förrän i svängen på mot hindrena. Alla sprången blev iaf bra och det var mycket taggade som vi klev in på banan för vår första omhoppning - som vi höll på att missa tack vare klumpig domare... Här kommer storyn om ritten jag aldrig kommer glömma:

Just när jag kom in på banan började det blåsa och regna som mest. Grundomgången gick ändå bra, även att någon fällde upp ett paraply precis vid sista hindret så att Diara skyggade och höll på att missa det. Väl i omhoppningen avbröt speakern mig efter andra hindret (nr 1 som var ett regnbågsfärgat hinder med vattenmatta kollade hon inte ens på) eftersom alla hinder samt högtalare började blåsa omkull i den kraftiga vinden. Hindren rasade som plocke pin. Så fick skritta runt ett tag där inne på banan tills vädret lugnade sig lite och de fick upp alla hinder som rasat. Sen fick de för sig att jag rivit första hindret i grunden så pappa fick gå och visa filmen på att jag inte gjort det. Till sist fick vi i alla fall hoppa vår första omhoppning och det gick jättebra, fram till sista hindret, gissa vad som hände där?! Jo då står funktionärerna i sina limegröna västar och reser upp högtalaren som rasat innan. Detta var precis bakom det sista hindret. Självklart blir Diara då rädd och stannar. Hon kollade ju liksom inte på hindret utan såg bara funktionärerna. Så 4 fel i omhoppningen som inte ens var mitt fel! Vi var nära att få pris ändå, vi kom på plats 4 och egentligen skulle det varit 4 placerade men eftersom många strukit sig så hade de ändrat till 3, tyvärr. Riktigt, riktigt surt och otroligt oprofessionell personal! Domaren kom fram och bad om ursäkt efteråt men ändå - de borde ju fattat att hästarblir rädda om man reser upp en stor högtalare precis bakom hindret. Ännu surare är det att hade dom inte gjort det så hade jag nollat och blivit placerad i min första omhoppning. Men, men vi tar revanch nästa helg!

Några bilder och screenshots från dagen:

           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Torsdag 16 maj 10:36


Torsdag och ännu en solig dag som jag ska spendera med att sitta inne. I dag är vi lediga och har inläsning inför morgonens två tentor som också blir våra två sista skriftliga. Sen har vi bara en muntlig kvar om två veckor. Så galet! Denna veckan har...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:29

Det var så galet somrigt i morse! Soligt och varmt och otroliga dofter från alla blommande träd. Jag och Diara var ute på en ridtur. Dagen till ära blev det en av Emilios standard rundor och var så mysigt men samtidigt väldigt mycket minnen ...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:26


Emilios födelsedag i dag och tankarna går lite extra till honom ...

Av Emma - Söndag 12 maj 21:45

I morse red jag Diara en lugnare tur i skogen och hon var pigg och fin.Utöver det har jag bara pluggat hela dagen. Nästan en skam med tanke på att det var värsta sommarvädret ute med sol och 22 grader. Men plugget måste som vanligt alltid prioriteras...

Av Emma - Lördag 11 maj 19:15


I dag blev det lite hoppning med Diara. Hon kändes väldigt fin i traven under framridningen, galoppen var lite knackigare som vanligt. Vi hoppade inget avancerat utan bara ett räcke på varje långsida då vi inte tagit ut övriga hinder för säsongen än ...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards