Stangen

Alla inlägg den 21 juni 2015

Av Emma - 21 juni 2015 14:36

I dag infaller sommarsolståndet, årets ljusaste dag. Känns lite konstigt att när man har hela sommaren framför sig så börjar det bli mörkare igen, haha.

Iaf, i dag var det hoppning på schemat igen. Både Emilio och Zorro fick skutta lite, Diara vilade. Emilio var seg och ville bara in till mitten och stanna så fick bli riktigt arg upprepade gånger för att det åtminstone skulle bli någorlunda vettig uppvärmning. När vi började hoppa sen var han genast med på noterna. Full fart och skuttade över som ingenting. Sen är ju 40-50 cm ingenting för honom heller men blir det högre så slår mina fötter i bommen... Tränade lite omhoppning med honom och han är fantastiskt duktig på att svänga snävt och hoppa i alla lägen. Med lite mer framåtsbjudning skulle han varit en riktigt bra omhoppningsponny.

Sedan till dagens guldstjärna - Zorro. I uppvärmingen var han jättefin, även i galoppen men hade ändå inga störra förhoppningar på själva hoppningen eftersom han brukar vara rätt klumpig och otymplig. Dock så gjorde hans nu mycket mer samlade galopp att hoppningen blev mycket enklare! Han välte inte i svängarna och fick bättre avsprång. En gång slarvade han lite på klassiskt Zorro-vis "jag orkar inte lyfta på benen för det är ändå så lågt" och då rev han ett 50 cm hinder, haha. Vi avslutade med att hoppa, för Zorro, lite högre nämligen 80 cm. Det gjorde han jättefint! När det blir lite högre så anstränger han sig helt plötsligt, haha. När jag travade av honom var han otroligt fin i sin form! ♥♥♥

Dessutom hann jag precis jogga innan regnet kom så detta var helt klart en bra dag!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards