Stangen

Alla inlägg den 9 september 2016

Av Emma - 9 september 2016 17:05

Äntligen helg! Tycker det har varit en seg vecka och särskilt en seg fredag. På fredagar har vi ju som ni kanske vet en 3h håltimme innan sista lektionen som sedan slutar 16:35. Det är i vanliga fall väldigt segt men eftersom jag brukar åka till pappas jobb och äta med honom så fördriver man ändå tiden på ett roligt sätt. Men i dag därimot hade vi lektion tre (näst sista) framflyttad en timme då vi hade vikarie. Det innebar att vi istället fick två kortare håltimmar på 1 respektive 1,5 h och då var det ju inte lönt att åka till pappa. Passade istället på att få de flesta läxor gjorda men det var ändå segt. Tur att det bara var i dag.

Nu när jag har gnällt av mig kan vi väl blicka fram mot helgen istället, haha. Det är ännu aningens osäker men i mon ska jag iaf rida Diara. Emilio kanske får vila en dag extra eftersom han fick tufft i onsdags men som sagt så vet jag inte 100 än. Jogga ska jag iaf, särskilt eftersom jag inte kunde göra det förra helgen när jag var så förkyld.

Tänkte också säga att ni nu hittar film från markarbetet i går i inlägget här under!

Ska ni äta nåt gott i kväll? Detta hade stått på min dröm-meny:

Oxfilé Wellington (ta bort svampen & sparrisen bara, hehe):

Kladdkaka med chokladtopping & ännu mer choklad:

Bilder från Jennys Matblogg.

Av Emma - 9 september 2016 07:47

Godmorgon! Tänkte skriva lite om gårdagens träningspass på banan med Diara. Jag hade byggt upp två kryss med 19 meter emellan och en bom i mitten på ena långsidan, på andra hade jag en serie bestående av fyra studs (varannan låg varannan hög) följt av två galoppsprång fram till en oxer. Så lite markarbete helt enkelt.

Diara var jättefin i traven i uppvärmingen men mer svåråtkomlig i galoppen. Jag tycker generellt att hon är svårare att rida på marken i hoppsadeln än i dressyrsadeln, vilket kanske inte är så konstigt egentligen, hehe. Distansen med kryssen red jag i väldigt samlad galopp (så samlad som hon orkade) och fick därmed in tre galoppsprång mellan krysset och mittbommen, dvs. sex språng totallt i distansen. Att ha mittbommen där var en jättebra hjälp som gjorde att hon var tvungen att bromsa upp och inte bara galoppera på så att vi kom jättenära på kryss två.

Serien hoppade hon också fint. Blev lite trött i slutet så skulle börjat med den lite tidigare, men men. Helt klart en nyttig gymnastikövning för henne.

När jag sedan travade av henne var hon superfin!


Några ihop klippta filmer från i går:


  

I dag får hon tyvärr vila en dag till då jag slutar så sent. Men i helgen blir det ingen vila kan jag lova, haha.

Ha en bra dag & tagga att det är FREDAG! ;)

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards