Stangen

Direktlänk till inlägg 23 maj 2017

Lokal dressyrtävling i Grankärr - 20/5-17 (div 3, omg 3)

Av Emma - 23 maj 2017 12:31

LB:1 2015 - 66,607% (186 p)

Diara kändes jättefin på framridningen inför denna klassen. Fick igenom galoppen jättebra i ena varvet och den var okej i andra. Ökningarna blev fina och hon lyssnade bra. Själva ritten inne på banan är jag inte jättenöjd med. Hon stökade lite i inridningen, vred sig som en mask och ville inte stå still i halten. Så därav en fyra på den. Märks att det är hårdare bedömning i LB:1. Sen fick vi sjuor och åttor på det mesta. Mest stolt är jag över åttan på mellangaloppen ur höger varv för den har krånglat mest på träning och nu var den jättefin! Sen gjorde vi ett rejält misstag till vänster galoppen. När jag la galoppskänkeln så struntade hon i den och när jag då tryckte till lite hårdare så blev hon stressad och fattade fel galopp. Jag bröt visserligen av snabbt och bytte så det drabbade bara en punkt men ändå. En fyra sänker procenten mycket. Det som stör mig mest är att jag inte fattar varför hon bara struntade i skänkeln. Var hon bara lite lat? Det brukar hon ju inte vara... Iaf, resten av programmet gick bra. Jag tyckte vi fick till en superfin mellantrav men domaren menade att hon tappade eftergiften, något som jag inte håller med om. Vi tog revansch för inridningen i vår avslutning då vi fick en åtta på uppridningen mot domaren. Tyvärr en femma på avslutningshalten då min ponny inte vill stå still, hehe...

Så är inte så nöjd. Diara lyssnade inte ordentligt på mina hjälper vilket gav oss några missar. Men en ganska bra debut är det väl ändå. Vi var första utanför placering. Ni som känner mig vet nog att jag stör mig på att utan vår helt onödiga galoppmiss så hade vi blivit placerade...

Slutkommentar: Fin ponny, stundtals riktigt fin men däremellan lite ostadig, lyssnar inte alltid på dina hjälper. Lycka till! :)

 

LB:1 2015 (lagklass, div 3 omg 3) - 67,679% (189,5 p) 

Trots lite missar i första klassen kom vi med i laget. Var fast besluten att inte missa på galoppen eller andra övergångar så var lite tuffare på framridningen och påminde henne om vem hon ska lyssna på. Hon fattade direkt och blev efter det väldigt lyhörd, något som denna gången höll i sig även inne på banan. Vi red hela programmet utan missar och jag är jättenöjd. Vi fick högre procent trots att denna domaren är mycket tuffare och inte ger några åttor i onödan (vi fick inga). Men vi låg stabilt på 6-7,5 genom hela programmet och fick en fin slutkommentar. För att nämna en del jag är extra nöjd med så är det väl att vi fick 7,5 på en avsaktning från galopp till trav, något som jag tycker är bland det svåraste. Duktig Diara! Första utanför placering även här men betydligt nöjdare. <3

Slutkommentar: Trevlig uppvisning i stadig form och fräscht tempo. Lycka till!

 


Laget slutade totalt tvåa för dagen då ett av de andra laget tagit in LA ryttare som förstärking. Trots det så var vi bara ca 4% efter vilket jag tycker var bra jobbat! Vårt stora övertag sen de andra gångerna ledde dock till zonvinst och nu är vi vidare till final i Västervik om två veckor! Så kul verkligen! Hoppas komma med i laget då också. Jag och Diara ska träna för fullt! :D Är lite besviken på priserna vi fick för zonvinsten. Hade tänkt med rosett och plakett från ridsportsförbundet men vi fick bara Grankärrs rosett och plakett. Enda vi fick från ridsportsförbundet var ett schabrak. Lite tråkigt av dem faktiskt...

Bilder från tävlingen:

                   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Måndag 13 maj 12:29

Det var så galet somrigt i morse! Soligt och varmt och otroliga dofter från alla blommande träd. Jag och Diara var ute på en ridtur. Dagen till ära blev det en av Emilios standard rundor och var så mysigt men samtidigt väldigt mycket minnen ...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:26


Emilios födelsedag i dag och tankarna går lite extra till honom ...

Av Emma - Söndag 12 maj 21:45

I morse red jag Diara en lugnare tur i skogen och hon var pigg och fin.Utöver det har jag bara pluggat hela dagen. Nästan en skam med tanke på att det var värsta sommarvädret ute med sol och 22 grader. Men plugget måste som vanligt alltid prioriteras...

Av Emma - Lördag 11 maj 19:15


I dag blev det lite hoppning med Diara. Hon kändes väldigt fin i traven under framridningen, galoppen var lite knackigare som vanligt. Vi hoppade inget avancerat utan bara ett räcke på varje långsida då vi inte tagit ut övriga hinder för säsongen än ...

Av Emma - Fredag 10 maj 12:12

Vi är redan inne i maj! Så sjukt vad snabbt det går och det är nu mindre än en månad kvar tills jag flyttar hem från Uppsala! Klinikrotationen är slut vilket känns helt galet då den pågått i 1,5 år och man levt i det konstant. Men nu läser vi sista k...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards