Stangen

Alla inlägg den 20 september 2018

Av Emma - 20 september 2018 19:00

I dag hade jag först körlektion och sedan fick Diara gå en lugn skogstur efter gårdagens träning. Hon var pigg men kändes lite trött i musklerna vilket är förståligt. 

I morgon ska jag och resten av oss som läser biologi 3 ut med ekobussen och undersöka sjöar. Inte särskilt roligt om ni frågar mig. Särskilt inte när det ska bli storm. Men det får väl gå det med. Blir iaf ingen ridning eftersom vi kommer hem sent. 

Ha en bra fredag i mon!

 

Av Emma - 20 september 2018 18:45

På gårdagens träning bad jag om att vi skulle fokusera på galoppen och så blev det. Jag behöver sätta mer tryck på henne så att hon med egen energi galopperar på fram till en mjuk hand. Så det var vad vi kämpade på med och efter ett tag började hon mjukna mer och vi gjorde även 10-meters volter med bra energi. Vi tränade även på övergångar mellan skritt och galopp och där måste jag vara mer bestämd och inte så frågande i min hjälpgivning. Men vi fick till några fina både avsaktningar och igångsättningar. :)

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards