Stangen

Alla inlägg den 3 januari 2019

Av Emma - 3 januari 2019 12:16

I går red jag och Amanda Emilio på fältet och han var superbusig eftersom det blåste så mycket. Det gick undan upp för backen kan jag lova, haha.

I dag red vi Emilio och Diara en sväng i skogen. Var stenhård och fruset så vi kunde tyvärr nästan bara skritta.

Nu ska jag sova över hos mormor och morfar tills i morgon och förutom det så blir det en del plugg.

 

Av Emma - 3 januari 2019 10:00

Juli

I början av juli hoppade jag med Diara och Zorro och båda var jätteduktiga. Film:


 
7 juli dressyrtränade jag för Susanne. Inlägg HÄR.

Dagen efter var Evelina här och lärde mig fläta manen på Emilio. Såhär fint blev det:

 

Veckan efter gick Diara på sommarvila och vi åkte en dag till Falsterbo.

   

13 juli fick Zorro bada för första gången. Han tyckte det var jättekul.

       

19 juli fyllde Zorro 17 år!

   

Diaras sommarvila var slut den 16/7 och den 22/7 tränade vi för Susanne. Inlägg HÄR.

Dagen efter var jag och Amanda och red islandshäst på Kyrkekvarn. Jag red min favorit Fredur och Amanda red Tyra.

     

Den 25/7 och den 28/7 dressyrtränade jag och Diara för Susanne igen. Inlägg HÄR och HÄR. Bilder & film från den 28:e:

     

Den 30/7 var första dagen av Summer Cup, den tävling som jag, Amanda och Victoria arrangerade ihop och som dömdes av våra mammor, därav den väldigt generösa poängsättningen. Dag ett var det WE som gällde och jag och Diara kom tvåa på 90% efter Victoria. Jag är väldigt nöjd med Diara som klarade alla olika hinder trots att hon aldrig tävlat WE innan. Mitt och Amandas lag Huggtänderna kom också tvåa. Rosettbilder här nedan:

   

Den 31:e var det dags för dressyr! Programmet var LC:1 och jag och Diara vann på 92,6% och även vårt lag vann. Rosettbilder här nedan:

     


Augusti

1/8 var sista dagen av Summer Cup och det var hoppning som gällde. Jag och Diara hoppade 70 cm, dubbelnollade och kom tvåa efter Amanda och Emilio. Vårt lag vann även denna deltävling och tog hem segern i totalen. Jag och Diara segrade även i den individuella totalen! Inlägg från hela Summer Cup HÄR och rosettbilder här nedan:

               

Totala rosettskörden från meetinget:



 

Den 6/8 var det dags för sista dressyrträningen för Susanne innan NF-mästerskapen. Inlägg HÄR.

9 augusti bar det av ner till Laholm och årets New Forest mästerskap! Vi kom ner dit på torsdag em och åkte hem på söndag fm. På fredagen red vi en LA:1 på 63,889% och en LB:1 på 66,429% och kom femma i båda. På lördagen red vi en LB:1 på 67,321% och kom återigen femma, även denna gång utanför placering. Under lördagen ställde jag även ut henne och hon fick 40 p och guld och blev tävlingens sjätte bästa sto. Var inte vår helg men iaf kul att vara på meeting. Inlägg om NF-mästerskapen HÄR och lite blandade bilder här nedan:

             

Efter NF-mästerskapen tog Diara det lite lugnare i någon vecka och vi laddade om inför höstens tävlingar. Skolan började igen och jag övningskörde så gott som varje dag för att vara redo inför uppkörningen i oktober. 


September

Den 5/9 dressyrtränade vi för Susanne igen. Inlägg HÄR och film här nedan:

8 september var det dags för höstens första tävling. Vi åkte till Ulricehamn och red LB:1 på 68,214% (inte nöjd) och LA:1 på 65,556% (nöjd). Tyvärr ingen placering. Inlägg HÄR och bilder här nedan:

   

19/9 gjorde jag risk-tvåan och på em dressyrtränade jag för Susanne. Inlägg HÄR.

28:e skrev jag teoriprovet för B-kort och blev godkänd. 

Månaden avslutades på bästa sätt, nämligen med tävling och dessutom vinst. Vi åkte till Vetlanda och vann LB:1 på 70,357%. En sån skön revansch efter några mindre lyckade starter. I LA:1 tog dock energin slut och vi slutade på 62,778%. Inlägg HÄR och bilder här nedan:

       


Missa inte "Mitt 2018, del 4" som kommer upp här på bloggen i morgon!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards