Stangen

Alla inlägg den 2 januari 2019

Av Emma - 2 januari 2019 10:00

April

1 April fyllde Kiwi 22 år och firades såklart med tårta. ♥

     

Under andra veckan i april började snön äntligen ge med sig, alldeles för sent om ni frågar mig.

7/4 var vi iväg till ridhuset igen och Diara var jättefin! Se film nedan:


15 april hade vi årets första träning, markarbete för Camilla. Inlägg HÄR.

Den 22:a april tränade jag och Diara för Susanne för första gången. Var massor av saker vi behövde ändra på i vårt grundsystem vilket påverkade vårens tävlingssäsong rätt mycket. Vi fick satsa på träning istället för tävling men det har vi verkligen tjänat på. Det var därefter jag började få 8:or på sitsen. Inlägg från träningen HÄR.

 

I slutet av april, 29:e närmare bestämt, så gjorde vi vår årsdebut. Diara hade varit hemsk de sista passen innan hemma då hon högbrunstade och jag misstänkte att jag skulle få stryka mig i LA:n. Mycket riktigt blev det så. Hon var fin på framridningen men tjurade ihop helt inne på banan så vi fick bara knappt 63% i LB:1 vilket jag såklart var väldigt besviken över. Inlägg HÄR.

 


Maj

Efter en superseg och långdragen vinter kom sommaren direkt, det var knappt någon vår alls. Allt blommade och det var jättevarmt redan i maj.        

10/5 dressyrtränade jag & Diara för Susanne igen. Inlägg HÄR, film här nedan:


13 maj fyllde Emilio 21 år och firades såklart med tårta:

       

Samma dag red jag och Diara ett superdressyrpass. Kolla in dessa travökningar!

     


Den 18:e maj fyllde Diara 9 år! Bilder från när vi firade henne:

      

20/5 dressyrtränade vi för Susanne igen. Inlägg HÄR och bilder + film här nedan:

   


Dagen efter tränade vi igen. Inlägg HÄR och bild + film här nedan:

 


Och den 27:e tränade vi igen. Inlägg HÄR.

I slutet av månaden red jag och Diara på fältet och hon var jättefin. Vi avslutade med en härlig galopp upp.


Den 30 maj var jag och Diara på en spontan pay and ride i Norrahammar. Diara var superfin! Vi red LB:1 på 68% och LA:1 på 64%. Inlägg HÄR, bilder + film här nedan.

     


Juni

Jag och Emilio passade på att bada ordentligt i det underbara vädret:

 

6/6 dressyrtävlade jag och Diara i Jönköping. Vi red en LB:1 clear round på 71,4% och hade vunnit stort om det varit en klass med placeringar. Sen red vi även en LB:1 med placeringar men då var det ny domare och vi fick bara 67% och hamnade utanför placering tyvärr. Inlägg HÄR och bilder här nedan:

   

10/6 testade jag och Emilio på WE för första gången och han var superduktig!


 
17/6 var jag på pay and jump med Camilla. Camé hoppade 80 cm felfritt och Quicken fick ett ner i 90 cm.

Dagen efter dressyrtränade jag och Diara för Susanne. Inlägg HÄR.

Det gjorde vi även den 21/6. Inlägg HÄR.

23/6 var jag med Camilla på hopptävling i Aneby. Camé nollade 90 cm och Quicken fick ett ner i 1 meter. Inlägg HÄR och bilder här nedan:

     

Dagen efter, 24/6, var jag och Diara och tävlade dressyr i Gränna. Vi red LB:1 på nytt personbästa och vinst med 5% över tvåan. 73% fick vi och är jättenöjd med ritten. Inlägg HÄR och bilder + film nedan:

     

27/6 fyllde jag 18 år. Fick bl.a denna superfina mugg av Amanda:

     

Sista juni tränade vi för Susanne. Inlägg HÄR och film här nedan:


Missa inte "Mitt 2018, del 3" som kommer upp här på bloggen i morgon! ☺

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards