Stangen

Alla inlägg den 23 juli 2019

Av Emma - 23 juli 2019 21:31

Denna pay and ride var ett genrep inför Jönköping Summer Dressage nästa vecka och tycker det blev ett bra sådant. Vi red LB:1 två gånger på exakt samma procent, haha.

LB:1 2019 - 69,821% (195,5 p)
Diara hade ett bra tempo men var lite småtjurig emellan åt. Jag är väldigt nöjd med travökningarna för där visade hon verkligen vad hon kan. Hon blev lite hög i formen några gånger men var över lag väldigt fin.
Slutkommentar: Härlig energi i fin form & ganska fin harmoni. Blir ibland något hastig. Snygg sits & välplanerat.

LB:1 2019 - 69,821% (195,5 p)
Exakt samma procent och en väldigt lik ritt. Jag är lite nöjdare med denna ritten för hon var mindre tjurig och hade ytterligare mer energi. Med mer energi kommer ju dock lite missar när hon blir för hetsig men precis som förra ritten var hon överlag fin. Så är nöjd med även denna ritt!
Slutkommentar: Väl visat även denna gång. Fina, mjuka hjälper - gillas! :)

                                                       

Av Emma - 23 juli 2019 17:47

I morse red jag och Amanda ut på Quicken och Tompa. De var väldigt pigga i dag men lydiga. Sedan övningskörde jag med släpet och har fixat och packat inför pay and riden. Vi är strax framme nu och jag hoppas Diara är laddad där bak. :D

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards