Stangen

Alla inlägg under mars 2020

Av Emma - 22 mars 2020 08:53

I går (och i dag) skiner solen för fullt. Dock är det kallt så vet inte om vårlikt stämmer så bra egentligen. I går var det över tio minus på morgonen så jag började dagen med att plugga och sen vid halv 11 kom Camilla och hjälpte mig med det sista finliret på Diaras klippning. Sen åkte vi ner till henne och red ut på Tompa & Ludde. Var jättelängesen jag red Tompa så det var kul. Väl hemma igen hade ridbanan mjuknat så jag kunde rida ett pass på Diara där. Hon kändes ganska så fin men vi har tappat det där flytet vi hade innan snön kom och vi inte kunde träna något så det är surt. Men förhoppningsvis kommer det snart igen. Pappa fotade en del men kommer inte hinna kolla igenom bilderna förrän efter tentan så ni får nöja er med ett filmklipp tills dess. Efter ridpasset joggade jag och sen pluggade jag på kvällen. För lite plugg men en rolig dag iaf.

I dag ska alla hästarna ridas ut i skogen i em när det blivit varmare och förutom det är det plugg som gäller.


 

Av Emma - 20 mars 2020 17:30

Jag började min fredag i stallet där jag red Zorro i skogen. Var längesen jag red honom nu så det fanns en del att jobba på för att få honom att lyssna på gas och broms och inte bara lulla på. Men är ganska så nöjd med hur han blev.

Sedan longerade jag Emilio och han skötte sig superfint. <3

Förutom det har jag bara pluggat hela dagen, glamoröst som alltid. XD


Ni får bortse från att jag ser ut som en valross i min tjocka vinterjacka, hahaha.

             

Av Emma - 19 mars 2020 21:56

Nu har jag haft två underbara dagar hemma och det bästa är att det inte innebär att helgen är slut utan det är måånga dagar kvar! I går red jag ut på Diara på morgonen och hon var pigg och fin som vanligt. Sedan longerades en busig Stang. Han är så söt när han springer runt I dag red jag dressyr på Diara på morgonen. Var superhärligt med sol, nysladdad bana och dessutom ganska torrt underlag för första gången på länge! Jag är överlag nöjd med passet men vi var inte hundra procentigt i ramen, blev lite yvigt ibland när energi bubblade över eller det blev missförstånd. Men vi har ju inte kunnat rida på bana på två veckor pga snön så då är det ju ganska förståligt och är säker på att det kommer bli betydligt bättre nästa gång då jag fick igenom mycket i dag.
Sedan joggade jag och sen har jag pluggat.

I morgon ska Zorro ridas och Emilio ska longeras. Dessutom plugg i vanlig ordning.

Bild från i dag, den perfekta utsikten:

Av Emma - 17 mars 2020 20:05

Glädjebesked i dag när SLU helt övergår till distansstudier! Bokade typ första bästa tåg hem och nu är jag snart framme! Ska bli så skönt att kunna rida varja dag och detta under en längre period dessutom! Är bara rädd att vårens tävlingar kommer ställas in för det vore ju fruktansvärt, särskilt då det är mitt sista år på ponny. Så håller verkligen tummarna för att det inte sker men sannolikheten är väl stor är jag rädd.


Så nu blir det massa ridning och så föreläsningar via livestreaming. Kommer bli bra veckor. :D

Av Emma - 15 mars 2020 21:13

Hoppas ni har haft en bra söndag! Min började i stallet där jag och Amanda red ut ihop på Diara och Zorro. Blev lite dressyr i skogen fram och tillbaka på en väg så banan inte går att rida på pga snön. Diara var lite för pigg och hetsig för att det skulle vara optimalt men jag fick henne ändå väldigt fin utifrån de förutsättningar vi hade. Många övergångar och fokus på att hitta takt och balans i varje gångart och inte bara springa fortare och fortare som hon ville, haha. Sedan har jag även pluggat och så åkt tåg upp till Uppsala igen. 

Denna veckan blir en dag kortare men fortfarande med en del föreläsningar och mycket plugg. Längtar verkligen till påsklovet nu.

Har inga bilder från i dag så det blir från tidigare i veckan när snön kom:

 

Av Emma - 14 mars 2020 22:10

Hej! Hoppas ni har haft en bra lördag. Min har innehållit väldigt mycket häst och tyvärr inte tillräckligt med plugg... I morse red iaf jag och Amanda ut på Emilio och Zorro. Har kommit massa snö här igen nu och vi tog av dem snösulorna i veckan (då vi inte trodde det skulle bli mer snö nu) så vi fick ta det ganska lugnt. Emilio var iaf väldigt pigg & söt. Älskar att rida honom <3
Sedan klippte jag Diara - första gången jag gjorde det helt själv. Det gick bättre än jag trodde så är väldigt nöjd. Därefter red vi en sväng i skogen och energin sprutade ur öronen, haha.

I morgon ska Diara & Zorro ridas och sen ska jag åka tillbaka upp igen - lika otaggad som vanligt.
Bilder från i dag:

Av Emma - 12 mars 2020 10:13

Detta har varit en riktigt jobbig vecka. Vi har haft så många föreläsningar så jag är helt förstörd av allt vi ska behöva lära oss, haha. Dessutom har veckan segt sig fram. Jag har trott att det är torsdag både i tisdags och i går och sedan tyvärr fått inse att så inte är fallet. Men i dag är det iaf torsdag på riktigt och i morgon är det äntligen dags att åka hem igen! Kommer dessutom vara hemma redan vid halv 16 vilket är rekordtidigt för att åka tåg!
Men först måste jag genomlida denna dagen. Tre timmar föreläsning om smärta på fm för att sedan få utöva detta på em när vi har tre timmars föreläsning om luktsinnet - på engelska!!! Ni förstår ju själva, kommer inte fatta mycket där hahaha.

För att pigga upp er lite får ni några supersöta bilder på Stangen från helgen, saknar honom så mycket i veckorna <3

         

Av Emma - 8 mars 2020 13:45

I morse red jag ut på Diara ihop med pappa & Zorro och WOW vad fin hon var! Märktes verkligen att vi ridit dressyr i går för hon var så mjuk och mellan hand och skänkel från start. Kunde ridit hur länge som helst. Jag rider ju mycket i dressyrsadeln även i skogen nu för att få bättre sits i den och i dag satt jag verkligen som en smäck och störde henne minimalt - sån härlig känsla!

Efter ridningen longerade jag Emilio och han var jättepigg och jättebusig. Ville galoppera hela tiden, haha. 


Tåget upp går nu i em/kväll och är lika extremt otaggad som alltid. Lång vecka med massa jobbiga föreläsningar. Usch...

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards