Stangen

Alla inlägg under april 2021

Av Emma - 16 april 2021 21:51

Alltid lika skönt med fredagkväll! Vi har dock nästan bara inläsning nu hela vägen fram till tentan så blir ingen större skillnad.
I går var det bara Emilio som gick och han fick en promenad då banan var frusen så gick inte att longera. Därefter var jag ute och sprang och sen hade vi labb med läkemedelsberäkning hela em. Avslutade dagen med en superhärlig kvällspromenad ihop med Molly, Amanda & Buster.

I dag har Diara & Zorro ridits på morgonen. Båda gick den vanliga skogsturen och skötte sig fint. Därefter gick jag promenad och så plugg i vanlig ordning.
Bilder från i går:

Av Emma - 15 april 2021 07:45

                   

Av Emma - 14 april 2021 21:26

Det var soligt men väldigt kallt i morse så frös massor trots vinterjacka när jag red. Kan det inte bara bli varmt nu, är så trött på detta vinterväder...
Iaf så gick Diara och Zorro samma runda. D var väldigt fin och Zorro var aningens stel men okej. Sen fick jag med Molly och så var vi och fikade hos mormor och morfar. Dagen avslutades med plugg i vanlig ordning.

Av Emma - 13 april 2021 18:39

Aprilvädret fortsätter. I dag har det växlat mellan svag sol och hagel hela dagen, haha. Jag hade skola hela fm men efter lunch gick jag med Molly och sedan red jag ett dressyrpass på Diara. Hon kändes väldigt fin i dag och var inget direkt som krånglade. I galoppen försöker jag få henne att ta mer vikt på bakbenen och det har ju i alla år varit något hon inte är så glad i men i dag tycker jag att vi fick till det bra och är riktigt nöjd med henne. Dessutom behöll hon fokus på mig trots att det haglade för fullt i slutet av passet. Så duktig! Därefter tränade jag och nu i kväll blir det plugg i vanlig ordning. 

 

Av Emma - 12 april 2021 11:46

Och vi har fått ny snö här, haha. Verkar som att våren aldrig tänker komma i år. Är hur segt som helst. I går red jag och pappa ut på Diara och Zorro på morgonen och Diara kändes väldigt fin. Därefter gick jag med Molly och tränade innan jag gick med Amanda också. Under vår promenad kom snön och sen snöade det hela em och kvällen. Mycket hade smält av till i dag men är ändå hur blött och klabbigt som helst ute. Fällde och gick promenad med Emilio på morgonen och nu blir det plugg. 

Bilder från i går:
   

Av Emma - 10 april 2021 21:17

I går red jag Zorro i skogen på morgonen. Regn och blåst så var lagom mysigt men han var iaf väldigt fin, även i galoppen. Sedan tränade jag, gick med Molly & pluggade.
I dag red jag Diara i skogen och hon var okej fin. Sedan fick Emilio gå samma runda och han höll ett bra tempo och var lydig. Förutom det har jag gått med Molly, mockat hagarna och så pluggat.

Av Emma - 10 april 2021 06:30

                   

Av Emma - 8 april 2021 22:01

Usch vad kallt det är nu alltså. Är egentligen plusgrader mitt på dagen men blåser så mycket så känns som minus ändå. Snön smälte iaf av i går så jag & pappa kunde rida Diara och Zorro på kvällen. Diara var extreeemt pigg hahaha.
I dag inväntade jag plusgrader och longerade Emilio på em. Han var rätt lat tyvärr. Red sedan ett dressyrpass på Diara. Mycket utan stigbyglar för att boosta sitsen. I traven var hon drömfin verkligen! Hur nöjd som helst! Galoppen var typ motsatsen... Längesen nu som den gick så dåligt så jag släppte den efter ett tag och jobbade i traven istället. Ingen idé att kämpa med den när jag vet att vi i normala fall är mycket bättre.
I morgon är det fredag igen vilket ska bli skönt!
Diara i går:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards