Stangen

Alla inlägg den 22 juli 2023

Av Emma - 22 juli 2023 20:15

LB:2 2016 - 61,167% (183,5 p) - SM silver!

Tävlingen var på Ridklubben Udden precis som förra året men betydligt tidigare på dagen så fick gå upp redan kl 4 för att hinna knoppa. 

Vi hade ca 40 min framridning för att inte trötta ut honom men tyvärr var han väldigt loj från start. Jag red de vanliga övningarna med små serpentiner och små hjälper så som alltid brukar fungera för att få honom allert men i dag hjälpte det inte alls. Han lyssnade inte och hade verkligen en kaatstrofkänsla under framridningen. Så surt när han var så fin hemma...

Väl inne på banan blev det lite bättre och jag lyckades hålla ihop hela programmet utan missar även om energin var knapp. Tänkte mig ungefär 65% men var en snål domare så vi landade på 61. Vi var värda mer men var oavsett ingen placeringsritt så spelade inte så stor roll. Det räckte iaf till en silverplats i SM inom hans kategori vilket var superkul! Hade jag verkligen inte väntat mig. Men fortfarande väldigt besviken över att vi inte kunde visa upp hur bra han var i år för hade varit kul att se vad vi landat på då.

Slutkommentar: Trevligt uppvisning på lydig ponny! Önskar lite mer energi och nyanser

 

Före och efter bild vid knoppningen samt två andra bilder från avfärden ca kl 6:

       


På plats och fix inför start. Han är så snygg när han är knoppad!

   


Rosettbilder:

   


Avknoppad och lite mys innan hemfärd:

   


Samlade priserna:

 


 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards