Stangen

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Emma - 24 februari 2012 21:03

Jag, mamma och pappa var på Göteborg Horse-show i dag + att vi gick på hästmässan. Det var såå kul!! Första gången i mitt liv som jag var i Göteborg!!! Så här var dagen:

Gick upp kl 6 på morgonen (var ledig från skolan fast fick ändå gå upp en timme tidigare än vanligt). När vi hade ätit frukost och gjort oss iordning så åkte vi först till mormor och morfar och lämnade av lilla Wilma. Sedan fortsatte vi ner. Väl framme fikade vi i bilen innan vi gick in i Scandinavium för att kolla på 1,40 hoppningen. Roffe och Malin var med!!! Mina största idoler inom ridsporten!! Jag har varit i samma lokal som dom!   Här är bilder + att jag skriver vem som är på bilderna. (tog bara bild på dom svenska ryttarna för det var så många startande. Bästa svensken kom trea och det var Douglas Linderlöv. Roffe fick 12 fel och Malin 4.   

Här är medan ryttarna går banan...

Men här kommer hon: MALIN BARYARD JOHNSSON!

         

Douglas Linderlöv 

                 

Emma Emanuelsson

   

(Kommer ej ihåg vem denna ryttare är...)

            

Här kommer han: ROLF-GÖRAN BENGTSSON!

        Angelica Augstsson    

             

Efter detta så gick vi bort till hästmässan. Jag köpte resten utav Klara-böckerna. (jag hade inte alla innan) för dom kostade bara 20 kr/st. Det blev 6 st. Författaren Pia Hagmar var där och singnerade böckerna. Bilder: (först på alla böcker och sen på vad hon skrev i varje bok)

             
Sedan hittade jag ett JÄTTE snyggt strasspannband till Emilio. Har velat ha ett ganska länge men det är första gången jag hittade det i rätt färg = blått. Har tyvärr ingen bild på det men det kommer senare. Träffade Cajsa där nere...
När vi skulle gå och äta så träffade vi Jan Brink!!! Han singnerade böcker men jag köpte ingen.

Sedan åt vi på MCdonalds. För mig var det andra gången i mitt liv som jag gjorde det och för mamma var det första gången. Gillar inte hamburgare så värst. Ganska äckligt.

Sedan gick vi för att kolla på dressyren. Var ganska tråkigt men lite bilder i alla fall:

Detta är Kristian von Krusenstierna: (tävlade för Sverige)

             
Detta är Cathrine Rasmussen: (tävlar för Norge)
   
Det var allt. Kramizar!!☺

Av Emma - 24 februari 2012 20:36

Hade hoppning på ridskolan i går. Det var kul som vanligt!! Jag fick Isita så det gick FORT!! Har en film på det + en på när Alice hoppar Loffe. Ni måste bara få se hur kul han hoppar! Många bilder dessutom. Tove åkte med oss denna gång. Hon fick rida Wimmy.
Bilder:
                                                                         

Jag och Isita på film:


 

Alice och Loffe på film:

Heejdå

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards