Stangen

Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Hägghults Sommarhopp 2013

Av Emma - 13 juli 2013 20:53

Jag vet att det var en vecka sedan jag bloggade sist men har haft grymt mycket att göra! Min vecka:

Lördag: Jag och Eve åkte till stan för att köpa de sista sakerna till sommarhoppet = rosetter + pris till tipspromenaden. Hööks skulle sluta sälja rosetter så i stället för en blå-gul .a plats rosett och 7 blå-vita clear round rosetter så blev det 7 gula och en röd-vit (de andra färgerna var slut). Fast det blev ju då en dansk seger:P Sedan fikade vi hos mig innan vi fixade tipsfrågor, tipslappar, startlistor, bilder till diplom och ärevarvslåtar. Sedan åkte vi bort till Eve och hämtade hindermatiral innan vi byggde hinder på skogsvägen där tävlingen skulle hållas med hjälp av hennes kusiner Axelina, Emanuel och Gottfrid. Var 5 hinder som hoppades från båda håll:

Nr 1 & 10: Rättuppstående med vattenmatta

Nr 2 & 9: Oxer

Nr 3 & 8: Kryss

Nr 4 & 7: Däckhinder

Nr 5 & 6: Stock

På kvällen sedan hade jag och Eve "ponnyridning" med hennes kusiner. Eve ledde Elle och jag tog med Maijlisen. Gottfrid red mest på honom (han är 8 år) men Axelina red också lite (hon är 13 år) medan Emanuel (han är 11 år) föredrog Elle. Sedan var jag och Axelina här på kvällen.

Söndag: HÄGGHULTS SOMMARHOPP 2013!!!!!! Jag och Eve träffades kl halv åtta för att kolla så att inget hinder ramlat och för att sätta upp startlistan. Sedan gjorde jag irodning alla hästarna innan det var startdags. Tänkte skriva om mina tre starter:

Emilio: Jag och Emilio var första start och det var knappt jag fick honom över startlinjen eftersom han absolut inte kunde tänka sig att lämna de andra hästarna. Han var inte så värst pigg men tvekade i alla fall inte på hindren vilket vi kännade tid på, inte heller brydde han sig och pappa som filmade vilket andra hästar gjorde (kolla filmen). Vi hamnade med en tid på ca 2 min och 42 sek. En tid som visade sig bli svårslagen....

Zorro: Startade som nr 5 (tror jag). Zorro var ganska seg stannade innan varje hinder och hoppade jämnfota över - knashäst! Men vi var nog ganska snabba mellan hinderna eftersom vi gick om Emilio och upp på 1:a plats. Tiden blev ca 2 min och 10 sek.

Kiwi: Eftersom hennes ben var skaddat skrittade vi bara banan ihop med Carina och Nikita. Båda hästarna vägrade gå över hindren så mamma fick gå med hela banan och leda oss över varje hinder. Men när Kiwi väl hoppade så drog hon iväg efter utan en tanke på sitt ben..... Tiden blev ca 13 min

Resultatet?? Jodå det gick bra kan man säga:P Jag vann med Zorro och kom tvåa med Emilio (visserligen sist med Kiwi men det är ju inte så konstigt eftersom vi skrittade och alla andra galopperade...) Film från tävlingen:

På kvällen hade vi grillkväll med tipspromenad. Mamma vann tipspromenaden och Victoria och Anna vann skiljefrågan. Sedan kollade vi på filmen från sommarhoppet (här ovan). Var trött det kvällen kan jag lova XD

Måndag: Ingen sovmorgon direkt, upp kl halv sex och iväg till Öland. När vi kom fram tog vi det lugnt hela dan eftersom det var för kallt för att bada.

Tisdag: Vi åkte till Kalmar, badade och avslutade dagen med att åka till Borgholm och ta en glass.

Onsdag: Vi åkte hem igen.

Torsdag: Red alla tre hästarna. Kiwi red jag grävling med, hon var pigg och rolig. Zorro red jag finneryd med och han var pigg. Emilio red jag ihop med Carina och han var ganska pigg han oxå;)

Fredag: Låg vid sjön badade och solade i två timmar. Red Emilio på fältet barbacka och han var ganska pigg och busig, höll på att bocka av mig två gånger:D På kvällen red jag och mamma ut ihop på Kiwi och Zorro.

I dag: Red dressyr med Zorro på morgonen, red senare dressyr med Emilio på fältet, badade och har nu precis (eller det är inte så precis eftersom det har tagit ett tag att skriva detta megainlägg om min fartfyllda vecka...) kommit in från en härlig kvällsritt på Kiwilinen;)

Vill bara säga att jag kanske inte bloggar på ett tag nu (möjligtvis i morgon) eftersom jag nu på måndag åker på ridläger i GGR. Kommer göra ett kort från mobilen så att ni vet vilken häst jag fick men mer blir det inte förren jag kommer hem. Bilder från Öland kommer troligtvis då oxå + lite kul bilder från fältet,

Kramixar allihop and seee yaaa:) 

 
 
Hanna

Hanna

14 juli 2013 12:53

Jätte fin blogg :)
Kolla gärna in min och lämna en kommentera :)

http://mydrems.blogg.se

Emma

26 juli 2013 18:27

Tack:)

 
Sandra

Sandra

17 augusti 2013 16:35

Synd att jag inte kunde vara med, hade varit så roligt, men ni var alla väldigt duktiga! :)

http://scoccosfideli.horseworld.se

Emma

17 augusti 2013 17:50

Ja, hade varit superkul om du varit med:) Men det tar vi nästa år:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Onsdag 17 april 21:14

Startade min dag i stallet där jag red en tur på Diara. Det var riktigt soligt och härligt och fick nästan lite sommarkänsla. Även Diara var på tårna och ville galoppera massa. Sommarkänslan avtog dock snabbt när jag kom tillbaka och det började sn...

Av Emma - Tisdag 16 april 21:47


Har varit lite tomt här nu men har inte hänt mycket mer än skola och plugg. Nu är jag iaf hemma igen och kommer bara det tillstå söndag. Så mysigt! Dessutom har det äntligen börjat kännas lite vårigt ute och kommit mycket blommor och lite knoppar på ...

Av Emma - Söndag 31 mars 21:47


Enligt termometern var det 15 grader i dag men jag tyckte ändå det var mycket kallare än tidigare dagar. Kanske berodde på att det inte var någon sol, haha. Jag började dagen med en uteritt på Diara. Hon var rätt tittig och oharmonisk. Dessutom frö...

Av Emma - Lördag 30 mars 21:06

Hoppas att ni har haft en fin påskafton! Jag började min med en tur i skogen på en väldigt tittig och spänd Zorro. Sedan åkte vi till mormor och morfar på fika och resten av dagen spenderades hemma. Promenad och lek med Molly och sen började jag plug...

Av Emma - Fredag 29 mars 21:54

Jag och Diara hade en så härlig ridtur i morse! Vi red min favoritrunda och det var riktigt vårigt och soligt. Njöt för fullt! Precis vad jag behövde efter alla långa sega pluggdagar i Uppsala senaste veckorna. Diara var i sitt esse och galopperade p...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards