Stangen

Alla inlägg den 5 september 2016

Av Emma - 5 september 2016 18:49

Hej igen. Hade egentligen inte tänkt blogg mer i dag då inga hästar skulle ridas men så kom jag på att jag glömt en punkt i min redogörelse för gårdagen, hehe. Det var ju nämligen så att jag vid kl 16 åkte ner till Camilla och hjälpte henne rida en pålle också. Alltså fick jag 5 ridtimmar i går, jättebra när man är förkyld... Jag fick iaf rida Cassino och vi red först i skogen och sen lite på banan. Han kan kännas lite seg på banan men är ändå väldigt lyhörd. Jag passade på att träna på det Camilla lärt mig på en häst som redan är "inskolad" i systemet och det gick jättebra. Fick även testa att hoppa honom. Inte högt såkart men vi tog några skutt på kanske 70-80 cm och det kändes sååå lågt på honom, haha. Han är ju över 170 i mankhöjd så det kanske inte är så konstigt. ;)

Fina Cassino på breeders i Flyinge förra året:

  

Av Emma - 5 september 2016 08:49

Godmorgon! Taggade på måndag? Då är ni nog ganska ensamma, haha. Jag är väldigt seg då förkylningen fortfarande hänger över mig och är därmed inte särskilt taggad på skola. Har dock bara tre lektioner i dag och slutar vid två så det går väl an. Tänkte att jag skulle skriva om gårdagen nu innan första lektionen börjar vid halv 10 eftersom jag inte hann i går.


På morgonen red jag ut på Emilio ihop med mamma & pappa. Emilio var halvpigg i början men jag lyckades tagga upp honom så att han blev ganska så busig och galoppade på i full fart! <3


Vid 11 red jag och Victoria iväg på våran långritt. Vi red den runda i cyklat i slutet av sommarlovet. Den är jättefin och går i varierande terräng, både skrittstigar inne i skogen och massa grusvägar där man kan köra lååånga galopper. Vi hade tur med vädret dessutom, soligt och ganska så varmt (kunde rida i kortärmat). Diara tyckte att det var jättekul men t.o.m hon var lite matt och trött i slutet. Vi var ute i tre timmar och sista timmen red vi bara i trav och sedan skritt för att ge pållarna en lång avskrittning.

Vi tog massor av öronbilder så tänkte visa er och skriva lite om varje:


Detta är visserligen ingen öronbild men mamma tog den på oss innan Victoria hade kommit (och innan jag insett att det var för varmt med jacka och tagit av mig den, hehe).

 

Mitt inne i skogen:

 

Lååång galoppraksträcka (den lilla svarta pricken längst bort på vägen är där rakstäckan tar slut).

     

De livsfarliga korna som vi till sist fick backa förbi för annars hade vi stått där än.

     

Den fina sjön vi passerade:

       

Braaaant nedförsbacke:

     

Samma backe sedd nerifrån (och så Diara rumpa som skymtar på sista bilden XD)

     

Påväg tillbaka hem genom skogen:

 


I dag vilar alla hästarna och särskilt Diara som gick väldigt tufft i går. Jag ska försöka vila upp mig från min förkylning också, hehe. Ha en bra måndag!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards