Stangen

Alla inlägg den 20 september 2016

Av Emma - 20 september 2016 18:37

Hej! Hoppas att ni har haft en bra tisdag! Jag har ridit tre hästar totalt och det är alla utan Diara för en gångs skull då hon vilade i dag.

Först red jag och mamma Emilio och Kiwi ihop. Värmde upp en kortare runda i skogen och red sen lite på banan. Emilio var väldigt lydig och positiv till arbete i dag så vi körde våran paradgren skritt-galopp lite extra, hehe. Sedan skrittade mamma av Emilio medan jag red lite på Kiwan. Nu när jag hade de nya "verktygen" Mia-Lisa gett mig kunde jag faktiskt rida Kiwi i en hyfsad form även att hon blir väldigt stark i handen. Hon är inte den som frivilligt går i form direkt utan föredrar att kunna kolla på molnen om man tar henne för mycket i munnen men jag lyckades rida igenom det och fick henne som sagt ganska så fin. Det var bara i galoppen som det typiska Kiwi-syndromet slog in, dvs. att det går fortare och fortare för varje varv på volten, haha.

Avslutade med att rida Zorro ett kortare pass då han redan sprungit sig svettig i hagen när Kiwi var borta (han är så kär i henne). Han var något seg men annars väldigt bärig i både trav och galopp.


I morgon ska jag äntligen rida dressyr med Diara igen! Nu när det börjar lösa sig för oss så bara läääängtar jag tills jag får träna vidare. Känner ni igen känslan?

Ha en fortsatt bra kväll!


Gamla favoriter (från 2013) på mig & Kiwi:

     

Av Emma - 20 september 2016 07:48

Godmorgon! Gårdagens uteritt på Diara gick bra och jag lyckades hålla henne ganska lugn genom att jobba mycket med henne. Jag varierade traven med halter och travökningar, de två grejer som Mia-Lisa sagt att vi ska träna på. Halterna är mycket bättre nu och i går gjorde hon faktiskt en halt där hon inte körde upp huvudet - första gången! Work in progress som man brukar säga. ;) Ökningarna var också fina men aningen springiga.

I dag ska Emilio ridas igen och får se om jag kanske rider ett dressyrpass på Zorro också. Vi hörs senare, ha en bra tisdag!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards