Stangen

Alla inlägg den 6 januari 2017

Av Emma - 6 januari 2017 17:54

Hästarna fick inte gå ut förrän vid halv 10 i dag och då med vintertäcken på. Känns så ovant att se dem i det då de nästan aldrig har täcke i vanliga fall (förutom Diara då som vi klipper på våren). Har lite söta bilder till er:

                     

Efter lunch red jag och Amanda ut i två omgångar. Först ut var Emilio och Diara. Jag pälsade på mig massor av kläder (t.o.m. mössa under hjälmen och jag brukar aldrig ha mössa i vanliga fall) och red dessutom barbacka för att få rumpvärmare. Alla dessa knep verkade funka för frös inte särskilt mycket som tur var! Diara var snäll mot mig i dag. Trodde att det skulle gå vildare till då hon vilat två dagar men hon var mest fundersam över vad jag gjorde på henne utan sadel, haha. Pigg som vanligt dock men inga idiotanfall.

Sedan red vi samma runda på Kiwi och Zorro. Detta var andra gången Amanda red Zorro i skogen och hon var jätteduktig - galopperade till och med tre gånger! Och Zorro var jättesnäll och hittade inte på nåt bus alls. Kiwan var väldigt tittig men annars lugn, nästan lite seg. Allt var farligt, det var en sån dag i dag, hehe. Kul att rida henne iaf och särskilt barbacka, det händer inte så ofta.

Bild på mig och Kiwan när vi var nere och snek till oss ett knäckebröd vid huset (därför som nosremmen är lös). Ignorera min fruktansvärda outfit...

 

Avslutar detta inlägg med att säga att det faktiskt ska bli varmare i morgon (sååå glad över det!) samt med en mysbild på mig och Zorro från i morse:

 

Av Emma - 6 januari 2017 10:00

                   

Av Emma - 6 januari 2017 07:45

Godmorgon! Morgonen här bjuder på tjugo minusgrader och därför blir det ingen ridning förrän efter lunch då det ska stiga till minus tio. Även utsläppet av hästarna får vänta lite och de ska definitivt få på sig sina täcken. Sen är jag dessutom förbjuden att jogga när det är såhär kallt för det var tydligen farligt. Så jag känner mig helt instängd i dag. Hatar kylan av hela mitt hjärta. Frågor på det? Haha, hoppas ni har en varmare dag framför er iaf. <3

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards