Stangen

Alla inlägg den 11 januari 2017

Av Emma - 11 januari 2017 16:25

När jag kom hem från skolan i dag snöade det och blåste för fullt och den kilometer jag har ner från busshållsplatsen kändes typ dubbelt så lång eftersom det självklart var motvind. Nästan lite komiskt såhär i efterhand. ;)

Trots detta väder gav jag mig ut en sväng med Diara. Hon behövde motioneras och vädret var inte så hemskt att det inte gick att rida. Pållarna hade fått regntäcken i hagen i dag så hon var torr och fin under det. Jag satte på skrittäcke under ridturen och så sadelöverdrag i galon, sen var vi redo. Och förutom att man fick kisa ganska mycket med ögonen när det kom vindbyar med massa snö mot en så var det ett okej väder att rida i. Diara var jättebusig av all blåst och sprang och kastade med huvudet, haha. I galopperna var hon sjukt taggad, studsade som en studsboll innan jag släppte iväg henne och drog sedan för fullt så att jag knappt fick stopp. Skrattade typ hela ridturen, älskar när hon är såhär pigg och busig.♥  När vi var tillbaka vid ca kl tre så tog vi in de andra hästarna också, ingen glädje för dem att stå ute i busvädret. De uppskattade det kan jag lugnt säga, hehe.


Nu i kväll ska jag göra lite läxor och så är det ju säsongpremiär för Sveriges Mästerkock  - bästa programmet. Så det är jag taggad för, mindre taggad över all snö som har kommit...


Blöt Diara i dag när jag tog in henne:

 

Av Emma - 11 januari 2017 07:42

Godmorgon! Ska tydligen bli snöstorm i dag och SMHI har utfärdat en klass två varning och uppmuntrat alla som kan att stanna hemma. Och ändå sitter man här i skolan, haha. Slutar åtminstone tidigt i dag och hoppas att det inte är full storm då så att jag inte kan rida, det vore ju lagom surt. Annars så är det Diara som ska ridas ut i skogen. Lär väl inte bli så mycket tempo då det är jättehalt efter först smältning och sen frysning igen. Men lite motion blir det iaf och meditation för min del, haha.

Hoppas ni får en bra onsdag! :)

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards