Stangen

Alla inlägg den 3 juli 2018

Av Emma - 3 juli 2018 15:48

Hej! I dag har jag hoppat med både Diara och Zorro. Var jättelängesen jag hoppade nu så det var verkligen dags. Älskar att hoppa så hade jättekul i dag. Diara var först ut och vi hoppade först bana på 60 cm, sen på 70 cm. Avslutningsvis hoppade vi ett räcke på 80 cm. Inga höjder men var ju som sagt ett tag sen sist så bättre att ta det lugnt. Hon var fantastiskt fin och lyssnade super både framåt och bakåt, något som hon aldrig gjorde på samma sätt när vi tävlade hoppning. Men efter nästan två år som dressyrponny har lydnaden kommit och då blir även hoppningen mycket lättare. Här får ni ett klipp från banan vi hoppade. Långt ifrån perfekt men är ändå nöjd med tanke på att vi inte hoppat på nästan ett halvår. ☺


Nr 2 var Zorro och han blir lätt hängig i handen mot hinder och så snubblar han över bommarna. Så man måste verkligen ha honom på bakbenen mot hindren. Tyckte jag lyckades bra med det och han hoppade fint för att vara Zorro. Ni får även här en film. Först lite från när jag jobbade honom på marken och sen några hoppklipp. Som ni ser så kan han inte byta galopp men har är ju ändå en skogsmulle så det gör ju inte så mycket. ;)

Nu kommer strax Victoria, vi ska plugga lite matte ihop. Vi hörs i mon! ☺

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards