Stangen

Alla inlägg den 5 augusti 2018

Av Emma - 5 augusti 2018 22:55

Hej! Som ni kanske har sett har nu äntligen inlägget om Summer Cup kommit upp. Har haft så mycket att göra så har inte hunnit med det förrän nu. Är också tidsbrist som är anledningen till den sporadiska texten om varje gren i tävlingen, hehe. Men ni får ha överseende med det och njuta av alla rosettbilder istället. ;)

I går red jag Diara på morgonen. Först en liten lugnare tur i skogen och sen red jag igenom LA:1 två ggr på banan. För första gången någonsin kändes inte galoppen som det svåraste utan där var hon ändå ganska fin. I traven var hon lite upphetsad så blev inte lika harmonsikt som jag vet att vi kan men var ändå bra. Efter ridningen kom Anna hit. Först gick vi en promenad och sen jobbade vi vidare med vårt gymnasiearbete.

I dag började jag istället dagen med att övningsköra och när jag var hemma efter den trippen så red jag tre hästar samma runda i skogen. Först Diara som var väldigt pigg och jobbig, sen Zorro som var mjuk men något seg och till sist Emilio som var lite ömfotad efter skoningen i fredags men som annars var lika pigg och underbar som alltid.

I morgon ska jag dressyrträna för Susanne på förmiddagen och sen måste jag tyvärr ut och övningsköra en sväng också.

Emilio i dag:

Av Emma - 5 augusti 2018 20:13

30 juli - WE

WE teknikbana - 90,000% (162 p) - 2:a

Diara var superfin! Mjuk och följsam och inte rädd för något. Förvånande nog så redde vi även ut grinden som hon under träning varit livrädd för. Så är väldigt nöjd med henne och vår insats. Det blev en andra plats för oss individuellt och även en andra plats för mitt och Amanadas lag "Huggtänderna". ☺ Amanda & Emilio kom trea individuellt.

    

31 juli - dressyr

LC:1 2015 - 92,593% (250 p) - VINST!

Diara kunde varit mycket finare men det såg bättre ut än vad det kändes. Hon var stabil i formen och hade ett bra tempo. Prydliga övergångar och ett bra flyt. ♥

Vi vann både individuellt och med laget. Amanada & Emilio kom tvåa individuellt.

Slutkommentar: Trevlig ponny med fin taktfasthet.

       

 


1 augusti - hoppning

70 cm bed. A1:a - 0+0 fel - 2:a

Diara var taggad till tusen på att få hoppa och var ganska stark på hindren. Men vi gjorde ändå en fin och välriden runda och nollade både faserna. Även Amanda var felfri på Emilio och till både hennes och min stora glädje så slog hon mig i omhoppningen. Så kul att Stangen fick vinna. Jag slutade tvåa och vårt lag vann. ♥

Detta ledde även till att jag och Diara vann totalen både individuellt och i lag tillsammans med Amanda & Emilio.

                     

 

 


Totala rosettskörden:

 

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards