Stangen

Alla inlägg den 3 juni 2019

Av Emma - 3 juni 2019 19:29

Hej! Det har verkligen varit fullt upp nu de senaste dagarna när jag äntligen kan fylla dem med annat än plugg! I dag hade jag inga lektioner så var ledig vilket var skönt efter en hektisk helg. I går började jag med att rida ut i skogen på Diara ihop med Amanda och Zorro. Diara kändes fin och var pigg och glad som vanligt. Sedan åkte vi till Camilla och red ut på hennes hästar. Jag fick ta Campari som var ganska seg ända fram till att vi skulle passera en kohage för sen var han hundra på att vi jagades av de där kossorna hela vägen hem, haha. Därefter var det snabbt in och äta innan jag skulle rida Emilio ihop med Victoria. Han var pigg och duktig även han. Sedan testade jag min balfrisyr med hårsprej och allt när jag ändå skulle duscha sen och i den vevan hann även mormor och morfar upp och hälsa på en liten stund innan jag cyklade över till Victoria och va med henne några timmar. Först fikade vi och sen lärde jag henne knoppa. Och så en hel del flams och trams såklart. 

I dag har det varit betydligt lugnare och det ända konkreta jag har gjort är egentligen att jag red en något seg Zorro en runda i skogen i morse. Har varit sjukt varmt i dag så man blir genomsvettig av att bara sticka ut näsan, haha. 


I morgon ska Diara och Emilio ridas innan skolan och sen efter ska jag gå och kolla på min kompis som går sin bal. :)

Diara i går:

 

Av Emma - 3 juni 2019 16:05

LB:1 2019 - 72,500% (203 p) - VINST!

Jag är supernöjd med denna starten! På framridningen var Diara nästan övertaggad vilket var bra för då hade vi lite energi att ta av inne på banan, haha. Väl därinne lyssnade hon på mig genom hela programmet vilket var väldigt längesen hon gjorde sist. Hon behöll energin och vi kunde verkligen visa upp vad hon kan. Sen blev ju travökningarna långt ifrån så flashiga som de blir här hemma men det blev ju åtminstone ökningar. Så kan inte vara mer nöjd med henne och att vi vann med 7% marginal till tvåan var ju också väldigt kul!

Slutkommentar: Väldigt stadig uppvisning! Fila på detaljerna.

 

Påväg till framridningen:

 

Framskrittning:

 

Inne på banan innan start:



   

Rosettbilder:



       

Diaras åsikt om det hela, haha. Observera on/off knappen i pannan. XD


   

Av Emma - 3 juni 2019 07:00

Hade en vintrig photoshoot med Diara. Det snöade dessutom lite lagom effektfullt så blev jättefina bilder.

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards