Stangen

Alla inlägg den 4 november 2019

Av Emma - 4 november 2019 20:25

Denna  långhelgen har varit helt fantastisk! Som alla helgen egentligen när man får vara hemma, haha. I fredags red jag och Amanda först ut på Diara och Zorro. Diara fortsatte vara sådär superfin och hade härlig energi samtidigt som hon var mjuk i munnen. Emilio red vi en sväng ihop på, samma galoppraksträcka som jag red Diara förra helgen. Fullt race var det, haha.

I lördags var det bara Diara som skulle ridas och vi åkte iväg till ett närliggande ridhus och red för att jag ville testa att rida igenom LB:2. Vi ska tävla detta programmet för första gången om två veckor eftersom LB:1 inte fanns. LB:2 går ju på lång bana (blir första gången jag tävlar på lång bana) och vi har ju bara kort hemma men ville rida programmet i sin verkliga storlek någon gång innan tävlingen. Det var dessutom jag som körde Diara dit (därav rubriken) vilket kändes ganska coolt men också lite nervöst såklart. Men allt gick bra och hon fick en mjuk och behaglig åktur. Första gången jag använder mitt BE-kort! Själva ridpasset gick helt okej. Blev inte bästa känslan och i vanliga fall hade jag jobbat vidare lite lösgörande och antagligen kommit ur det men nu ville jag utnyttja det jag åkt dit för, nämligen att rida programmet så fick göra det trots att känslan var sådär. Programmet känns som att det passar oss ganska bra, är inte större svårigheter. Möjligtvis att hon blir lite stark i travövergången på diagonalen men annars ska det nog gå bra. På kvällen hade vi mormor och morfar här på mat och det var supermysigt.

I går red jag och Amanda Emilio och Zorro på banan. Jag tränade henne och Z samtidigt och jag lekte runt lite kravlöst med Emilio så att han också fick motion. Det var väldigt blött och klaffsigt på banan så han gillade inte underlaget alls utan var extremt seg. Sen fick även Diara gå ett dressyrpass och nu kunde jag verkligen lägga mer fokus på lösgjordheten och detaljerna så hon var superfin. Är verkligen nöjd. 


I dag då. Har inte hänt så mycket. Hade skola mellan 13 och 15 och sedan åkte jag och bytte till vinterdäck på cykeln. Hade tänkt plugga massor men har varit segt i dag så har inte blivit så mycket som jag tänkt. Vi har dock väldigt lite schemalagt denna veckan så har ganska gott om tid vilket är skönt.

Emilio i helgen:

   

Av Emma - 4 november 2019 07:30

Denna dagen minns jag så stark. Var dagen efter ett matteprov som jag typ pluggat ihjäl mig till och så var det studiedag. Jag red alla tre hästarna på banan på fm och på em var jag ute på en härlig promenad och satt en stund på min absoluta favoritplats och kollade solnedgången - sån underbar känsla!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards