Stangen

Alla inlägg under februari 2019

Av Emma - 17 februari 2019 18:01

I morgon börjar skolan igen, tyvärr. Har haft ett så härligt hästigt och pluggfritt lov. Kan inte bli bättre! I dag började vi med att åka till ridhuset med Diara. Red ett lite lugnare dressyrpass och avslutade med att ta några miniskutt över några av de hinder som stod uppställda i ridhuset. Jag är halvnöjd med passet. Hon har kännts så himla fin när vi ridit dressyr tidigare i år men fick inte alls den känslan i dag. Istället var hon lite framtung och hade inte riktigt det drivet som jag ville. Men jag lyckades iaf lösgöra henne ganska så bra och hoppas helt enkelt på bättre känsla nästa gång. Här får ni några klipp från passet:

 

När vi kom hem så red jag och Amanda ut på Zorro och Emilio. Zorro var ganska seg men okej lydig. Till sist åkte vi även ner till Camilla och hjälpte henne med hennes hästar. Jag red Camé som var pigg och framåt som alltid.


Zorro i dag:

 

Av Emma - 16 februari 2019 22:30

I förmiddags var det äntligen dags för Diara att bli av med vinterpälsen. Jag testade för första gången att klippa delar av henne själv och så hjälpte Camilla till med benen och huvudet.

Sedan hängde jag med Camilla hem och red Quicken i skogen ihop med henne och Campari. Han var pigg och duktig.
Sen på em var jag även hos Victoria och kollade på hennes nya fina häst samt fikade. Var jättekul.
Så har haft fullt upp hela dagen även om jag inte har gjort så mycket egentligen. XD

I morgon ska vi äntligen till ridhuset med Diara, ska bli superkul! Sen ska även Emilio och Zorro ridas samt att Camilla ska ha ridhjälp. Tur att jag får hjälp av Amanda. ;)
Quicken & Campari i dag:

Av Emma - 15 februari 2019 19:24

Hej! Hoppas ni har haft en bra fredag. Jag startade min i stallet (såklart) och red Emilio en sväng i skogen. Det var väldigt halt där vi red så blev en ganska lugn runda. Sedan red jag Diara ihop med Victoria. Vi red vattenfallsrundan som nu äntligen smält av så det blev ganska mycket galopp - så härligt. Diara kändes jättefin. <3

På eftermiddagen red jag Camé i skogen ihop med Camilla och även här var det halt så vi travade bara. Camé var dock väldigt pigg i vanlig ordning så hon smyggalopperade tre gånger, haha. 


Emilio i dag:

 

Av Emma - 14 februari 2019 20:13

Hej! I dag har det varit full fart hela dagen för mig och det är helt klart de bästa dagarna! I morse red jag och Amanda Diara och Emilio. Vi hittade ett fält som börjat tina upp där vi kunde rida runt lite. Diara var supersuperfin! Är så taggad på att kunna börja träna lite mer ordentligt nu!

Sedan åkte vi ner till Camilla. Jag och Camilla hoppade Camé och Campari i ridhuset och Amanda var med och hjälpte till med att justera hinder m.m Jag har inte hoppat sen i höstas nån gång så var verkligen jättekul! Camé är väldigt pigg på hinder vilket är roligt och Camilla hjälpte mig att hitta knapparna på henne. Så är nöjd över både min och hennes insats.

När vi kom hem igen så joggade jag och så har jag även varit ute och gått i skogen med mamma. ☺

I morgon ska jag rida Diara och Emilio på morgonen och sedan hjälpa Camilla på em.

Inte bild från i dag:

    

Av Emma - 13 februari 2019 20:31

I går var jag och Amanda nere hos Camilla och red med henne i skogen. Jag red Camé som var ganska tittig och pigg. Sedan joggade jag innan jag åkte ner till mormor och morfar. I dag när jag kom hem efter att ha sovit över där så red jag och Amanda ut på Diara och Zorro. Det var 8 plusgrader och sol så vi hade vårkänslor båda två. Nu inväntar jag bara ridbanans avsmältning, hehe. Diara var iaf fin och duktig som vanligt. ☺

I morgon ska vi till Camilla och rida samt rida Diara och Emilio.


Av Emma - 13 februari 2019 08:45

         

Av Emma - 11 februari 2019 17:15

Jag och Camilla lyckades vinna VIP-biljetter till Elmia Horse Show. Inte varje dag det händer!

 

Av Emma - 11 februari 2019 12:10

I går började jag med att rida Diara i skogen. Hon var ganska stark men efter lite övergångar så mjuknade hon. Sedan longerade jag Emilio på vändplanen på vår byväg vilket var en primitiv lösning då banan inte är ridbar ännu. Han var duktig iaf. Sen red jag Campari hos Camilla och han var pigg och fin. Till sist joggade jag och efter det njöt jag av att inte ha något plugg.

I dag vilar alla hästar och jag och Amanda ska strax med Camilla till hennes jobb på hästkliniken. Är alltid lika kul och lärorikt.

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards