Stangen

Alla inlägg under september 2021

Av Emma - 11 september 2021 20:45

I dag hoppade jag och Diara igen! Var alldeles för längesen nu. Var den vanliga simpla banan som det alltid blir men lika kul iaf. Hon var dessutom extremt fin och lydig vilket gjorde att jag kunde lägga henne rätt på alla hinder så vi fick ett härligt flow. Avslutade med bana på 90-100 cm och hon hoppade superfint!

Sedan tvättade vi alla hästarna + deras borstar. Skönt att ha det gjort, nu är de redo inför hösten. Förutom detta så gick jag med Molly, longerade Emilio (han var väldigt pigg och busig - så söt!) och pluggade. 

Några bilder från dagen:

           

Av Emma - 8 september 2021 18:15

I går red jag Diara på morgonen och hon kändes fin. Blev en ganska lugn tur efter två dressyrpass på raken. Förutom det så var jag även på en promenad med Molly. 

I dag tränade jag på morgonen innan skolan och sen på em red jag Zorro i skogen. Han var superfin, väldigt nöjd med honom. Gick även en promenad med en halvpigg Emilio. Och sen massa plugg såklart.

 

Av Emma - 6 september 2021 17:15

Måndag igen och första hela skolveckan. I går var jag och Amanda på boda borg med några kompisar och hade en riktigt rolig dag.
I dag blev det istället hästar för hela slanten vilket var minst lika kul. Först red jag ett dressyrpass på Zorro och han var galet fin. Mjuk, energisk och lyhörd. Finns inget att klaga på!
Diara var näst på tur. Längesen jag red två dressyrpass på raken med henne nu men fick ut mycket av det. Hon kändes fin från start och traven blev galet fin framåt slutet. Galoppen är ju som den är?
Emilio fick gå en promenad och vad rätt seg. Förutom det blev det träning och plugg.
Hoppas ni har haft en bra måndag!

   

Av Emma - 4 september 2021 18:14

Var -1 i morse. Usch, dem har man inte direkt längtat efter. Red dressyr på Diara och frös massor under framskrittningen. Men hon bjöd iaf på ett riktigt bra pass. Vi tränade mycket tempoväxlingar i traven så hon inte bara ska rusa på framåt och jag fick henne fint mellan hand och skänkel. Tendens till framtung emellanåt men för det mesta var hon väldigt fin. Sedan tömkörde jag Emilio och sprang då intervaller samtidigt. Han var väldigt pigg vilket gör att jag får ta i ordentligt i galopperna, haha. Under em har jag och Amanda gått på långpromenad och kvällen kommer spenderas med plugg. 

           

Av Emma - 3 september 2021 20:00

De två första skoldagarna för terminen är avklarade och känns lite konstigt att vara igång igen efter så lång ledighet. Men coolt ändå att jag faktiskt börjar trean på veterinär nu, har ju ändå kommit en bit. 

I går vilade alla hästarna och förutom skola roade jag mig med att mocka i hagarna, träna och gå med Molly. 

I dag red jag och Amanda ut på Diara och Zorro på morgonen. Diara var okej pigg. Förutom det har jag haft skola, gått långpromenad med Molly samt borstat och gått promenad med Emilio. 

Hoppas ni har haft en bra fredag!

   

Av Emma - 1 september 2021 18:00

Åtminstone enligt almanackan. Annars tycker jag att sommaren hänger kvar ganska bra om man bortser från att det är rätt kallt på morgonen. 

I går red jag dressyr på Diara på morgonen och hon var helt okej fin. Lite hetsig och hängig mot slutet men annars fick jag en bra känsla. Sedan longerade jag även Emilio och han var rätt lat. Efter lunch åkte jag till mormor och morfar och har sovit över där tills i dag. Bl.a så bakade vi kanelbullar och gick på promenader. När jag kom hem red jag och Amanda ut på Diara och Zorro i skogen. Diara var rätt seg.

Några bilder:

           

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards