Stangen

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Emma - 7 november 2012 15:22

Inte ofta två uppdaterings inlägg kommer i rad... Men nu hände det:

Lördag: Red Kiwi ut i skogen och Emilio longerade jag. Gick bra

Söndag: Red Kiwi, dressyr och Emilio oxå dressyr. Emilio var jättepigg och lyhörd i alla gångarter. Älskar honom lite extra dessa dagar♥. Vi körde lite på evighetsövningen. Sedan oxå lite hopp - galoppbommar och slutligen ett hopp på 60 cm. Kortade först lädrerna så att dom  var "lagom" för Emilio. Då var dom super korta för mig och jag satt på ett sätt jag märkte att Lill Stang inte gillade. Så jag ändrade och hade då bara två håll kortare än mina normala. Ganska kort men okej. Anledningen till att jag gjorde denna kortning va att jag annars brukar slå i fötterna om jag hoppar kryss eller över 60 cm. Hehe. Nu hoppade Stangen jättefint över hindret och jag slog inte i benen. Men att behöva göra detta gör mig ledsen. Min älskade Stang, håller jag verkeligen på att bli såå stor, varför kan inte du oxå växa... Åhh Stangsingen...  

Måndag: Skolstart igen. Suck, knorr....

Tisdag: Red Emilio i skigen med reflex, tyvärr hann vi inte hem innan mörkret... Annars gick det super:) Red sen Zorro lite volt arbete. Lite segt och stelt i skritten, underbart i traven och något yvigt i galoppen. Övergångarna var trögga. Men ändå ganska nöjd. :)

I dag: Ingen ridning p.g.a utvecklingssamtal i skolan... Fast passade eftersom Zorro (som jag skulle ridigt) ändå skulle vila i dag eftersom vi inte vill sätta igång honom för hårt.

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards