Stangen

Alla inlägg under februari 2012

Av Emma - 17 februari 2012 19:23

Jepp hästar och ridning hela dan (nästan). På förmiddagen red jag Kiwi på banan (min sköthäst + mammas häst). Hon var pigg men snäll. Vi hoppade 50 cm och sedan 3 varv senare kunde jag sakta ner henne till trav. Hon är nämligen en sån häst som det går fotare och fotare för varje varv på. Efter det gick jag ut och fotade när Emilio åt i hagen (bilder här nedan). När detta var klart red jag min osynliga häst Stjärna . (Mer om det här: http://osynliga-hastar.bloggplatsen.se)

Sedan gav jag och pappa oss i väg på picknick i snön på Emilio och Zorro. Jag red med ryggsäck på ryggen. Red barbacka så Emilio tyckte det var lite läskigt i början när ryggsäcken skumpade men vande sig snart. Pappa red med en påse hö i handen som hästarna skulle få. Sedan fickade vi det blev kanelbulle, chokladkex och varm choklad (att dricka). Sedan racade vi lite på tillbaka vägen. Nu ska jag ha myskväll så här är bilderna:


Nya nummret av Min Häst kom i dag förresten. En bild på det + en på postern. Rolf-Göran Bengtsson och Casall la Silla.

                                            

Kramizar

Av Emma - 16 februari 2012 12:54

En (JÄTTEKONSTIG) bild på evighetsövningen. Förklaring kommer underbilden:

1. Vänd rätt upp och gå sedan ut i vänster varv.

2. Rakställ hästen och passera mellan konerna.

3. Lägg en volt ut mot långsidan.

4. Rakställ hästen och rid rakt ut till spåret. (Tänk som en halv vänd snett igenom)

5. Vänd rätt upp och gå sedan ut i höger varv.

6. Skänkelvikning en tills du är i rak linje med konerna.

7. Rakställ hästen och rid imellan konerna.

8. Skänkelvikning ut till spåret.

Denna övniong görs om och om och om och om igen (alltså hur länge som helst, tills man är nöjd) och det är därför den kallas evighetsövningen. Testa det är riktigt, riktigt bra och funkar på alla hästar. (Har testat med både Emilio, Kiwi och Zorro. Gick bäst med Zorro.)  


Av Emma - 16 februari 2012 12:41

Red Millan senaste lektionen på ridskolan. Vi hade Erika (hon är inte lika bra som Katta) för Katta hade typ åkt iväg någonstans. (Vet ej var) Vi hade markarbete och gjorde någonslaks bana med koner och cavalettibommar. Ganska kul...

Två bilder på Millan blir det i dag:

Hejdå.....    


Av Emma - 16 februari 2012 12:35

Så skönt att det äntligen är sportlov!!!! Rida Emilio typ varje dag!!! Red Amadeus(!!!!!) för förra gången på ridskolan då vi hade dressyr. (Glömde att skriva det innan) Vi tränade på volter och att få hästen att ställa sig på voltspåret. Det var kul!!! Synd att skolan snart börjar igen. I dag blir det en bild på Amadeus!! (Ska försöka skaffa en ny bild på honom snart men tills vidare kör jag på med den gamla):

Kramizar☺ 


Av Emma - 12 februari 2012 20:45

Heja Timoteij!!! Ni kanske såg Timoteij i går i Melodifestivalen!! Dom var melodi nr 5 med låten Stormande hav. Kanske vet ni också att dom är mina idoler!!! Synd att dom inte gick derekt till final utan bara till andra chansen, men det är ju också bra. Så nu ger jag dom ett stort Lycka till i andra chansen!!!!! Plus några bilder:

       

Av Emma - 8 februari 2012 19:48

Jepp!! Red med Eve i dag. Var jättekul. Vi körde en race runda och det gick ganska fort. Tänkte rida barbacka först men Eve ville inte och då tog jag också sadel. Emilio var jättepigg. Eve kallar honom Enerigklumpen. Hahaha jag vet låter lite fail. Ni har väl föresten inte glömt besöka den nya bloggen?

http://www.osynliga-hastar.bloggplatsen.se

Lite blandade bilder.... 

   


Av Emma - 7 februari 2012 20:35

Tjenare tjenare!!!

I dag fick Stangen nya skor och snösulor. Det var bra för dom gamla var rätt slitna. I mon ska jag rida med Eve. Red föresten med henne i går också. Då turades vi om, en red dressyr med Zorro barbacka och en tömkörde Emilio. Det var jättekul. Jag fick Zorro att gå på tyglen. Men han har så vass ryggrad så jag var jätteöm i rumpan efteråt. Sedan hoppade vi studsmatta. I dag blir det två gamla bilder för har inga nya. En på Stangen och en på Zollo.


 

Närbild!!!!!!!


Nepp nu får ni skärpa er!!! Jag har inte haft en kommentar sen i September 2011!!!!!!! Vad är det med er????? 

   

Av Emma - 5 februari 2012 12:42

Jepp!! Nu har jag skapat en ny blogg som handlar enbart om mina Osynliga hästar. Länk här och under "Länkar":

http://osynliga-hastar.bloggplatsen.se

Min favobild på Wilma:

Visst är hon sååå söööt!!!!   


Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards