Stangen

Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Emma - 16 juni 2012 15:05

Kanske undrar ni det när ni har läst ett inlägg och jag har varit otydlig. Kommer aldrig mer hända nu. Har nämligen fixat bilder på olika saker man kan gör när man rider så att ni ska veta om jag stangsat en runda i skogen eller om jag ridit ett svettigt dressyrpass på banan. Presentation:


Dressyr

Olika dressyrrelaterade övningar som tex volter, piaff m.m.

 

Hoppning

Olika hopprelaterade övningar som tex cavaletti, kombinationer, studs, oxer m.m

 

Uteritt

Olika rundor ute

 

Markarbete

Övningar som lägger grunder för hopp som man gör med bommar och koner m.m istället för hinder.

 

Terrängritt

Hoppning på naturhinder i skogen (vi har inte så mycket sånt men kanske gör det någon gång...)


 

Klättring

Klättring i branta backar. (Vi har en)

   


Balans övningar

Barbackaridning, hoppning utan tyglar ridning utan stigbyglar m.m

Övriga övningar

Longering, tömkörning, promenad, gymkana, voltige m.m 

Av Emma - 16 juni 2012 14:59

I går red jag Zorro med mamma i skogen. Han var pigg och drog lite en gång. Man känner sig ganska maktlös då. Hahaha. Zorro är jättetjock nu:)

 

Av Emma - 16 juni 2012 14:56

Här är bilder på min innan skolavslutningen i går + när jag precis målat naglarna i förr går:

               

Av Emma - 16 juni 2012 14:46

Jag har nu tagit bilder på mitt och Cajsas modellstall som vi har gjort i träslöjden. Sköööööönt med sommarlov!!!! Hästarna som står i är mina Schleichhästr Kajsa, Contessa, Black, Light Star, Domino, The King Of Love och Storm.

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards