Stangen

Direktlänk till inlägg 1 januari 2017

Hoppträning för Lasse - 1/1-17

Av Emma - 1 januari 2017 17:49

I dag fick jag äran att åka och hoppträna ihop med Camilla för Lasse! Så himla kul att hon tycker jag rider tillräckligt bra för att få hoppträna med hennes hästar! Jag fick ta Chins och träningen bestod av ganska enkla övningar: en studsserie (bom-räcke-bom-räcke-bom-räcke-bom) på ena långsidan och ett kryss på diagonalen. Det var första gången jag hoppade China och hon var ganska lik Kiwi genom att hon var väldigt på hindren. Full rulle genom serien var det men redan andra gången gick det mycket bättre när jag bromsade upp henne ordentligt och fick henne på bakbenen. Så serien var inga som helst problem, där var hon jättefin. Krysset på diagonalen var en ardröm för både China och Maja (kanske allra mest för Maja). Bommarna var lite annorlunda i mönstret med ränder på längden istället och det var tydligen livsfarligt. Efter lite stök och bök kom China dock över och hoppade det sedan jättefint medan Camilla hade mer problem med Maja som tyckte att det var lika farligt nästa gång, hehe.

När jag och China hoppade igenom de båda delarna sista gången hoppade hon sååå fint över krysset och la in en bockserie efter, haha. Då var hon nöjd med sig själv. ♥ Vi ska troligtvis ner hit på tisdag igen för att hoppa några liknande småövnongar. Både China och Maja behöver få lite kontinuitet på låga höjder för att bli varma i kläderna inför tävlingssäsongen.


Jag & China i somras:

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Måndag 13 maj 12:29

Det var så galet somrigt i morse! Soligt och varmt och otroliga dofter från alla blommande träd. Jag och Diara var ute på en ridtur. Dagen till ära blev det en av Emilios standard rundor och var så mysigt men samtidigt väldigt mycket minnen ...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:26


Emilios födelsedag i dag och tankarna går lite extra till honom ...

Av Emma - Söndag 12 maj 21:45

I morse red jag Diara en lugnare tur i skogen och hon var pigg och fin.Utöver det har jag bara pluggat hela dagen. Nästan en skam med tanke på att det var värsta sommarvädret ute med sol och 22 grader. Men plugget måste som vanligt alltid prioriteras...

Av Emma - Lördag 11 maj 19:15


I dag blev det lite hoppning med Diara. Hon kändes väldigt fin i traven under framridningen, galoppen var lite knackigare som vanligt. Vi hoppade inget avancerat utan bara ett räcke på varje långsida då vi inte tagit ut övriga hinder för säsongen än ...

Av Emma - Fredag 10 maj 12:12

Vi är redan inne i maj! Så sjukt vad snabbt det går och det är nu mindre än en månad kvar tills jag flyttar hem från Uppsala! Klinikrotationen är slut vilket känns helt galet då den pågått i 1,5 år och man levt i det konstant. Men nu läser vi sista k...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards