Stangen

Direktlänk till inlägg 1 januari 2017

2017

Av Emma - 1 januari 2017 17:59

 

Nytt år, nya möjligheter. Kändes kul att sätta upp nya egendesignade kalendern (som ni ser ovan) i dag och är jättetaggad inför 2017!

Nu till min dag---> I morse red jag Emilio i skogen ihop med mamma och Kiwi. Var kul att rida honom själv igen, det har jag inte gjort sen julafton. Han var ganska pigg men inte jätte. Trött efter tufft nyårsfestande ni vet. ;) På tal om nyår så var jag uppe en timme längre än vanligt vilket innebar att jag la mig kl 22 istället för 21 och jag var så trött att jag höll på att dö, haha. Så då vet ni det alla ni som väntade in det nya året. Då sov jag som djupast.

Efter att jag ridit Emilio så åkte jag ner till Camilla. Trodde att vi skulle rida i skogen som vanligt men det blev istället en Lasseträning (som ni kan läsa om i inlägget under). Som tur var hade jag med tunnare vantar men det blev ändå min första träning någonsin i vinterkängorna, haha. Efter träningen fick jag rida lite på Camé och Quicken på ridbanan. Camé har inte börjat trava än för hon är mer känslig och försiktig än Quicken. Så på hennes skrittade vi runt och hon börjar så sakterliga förstå broms och gas. Quicken har redan lärt sig trava och i dag testade vi att galoppera för första gången. Det gjorde han jättefint även att framåtbjudningen inte var det största, hehe. Duktiga unghästar! ♥

Jag har även joggat en sväng för första gången sen innan jag blev sjuk och det var nästan lite skönt att komma ut och springa igen. Observera nästan.


Planerna inför i morgon är att först rida Diara i skogen. Det ska dock frysa i natt så vet inte hur upphetsade ridning det blir... Sen ska jag ner till Camilla (igen) och rida nån pålle där. Så långt har jag planerat just nu men det tillkommer säkert något. Jag har ju inte direkt problem med att fylla mina dagar. ;)


Här får ni några bilder från när jag gav mina pållar ett nyårsäpple i går:
           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Torsdag 16 maj 10:36


Torsdag och ännu en solig dag som jag ska spendera med att sitta inne. I dag är vi lediga och har inläsning inför morgonens två tentor som också blir våra två sista skriftliga. Sen har vi bara en muntlig kvar om två veckor. Så galet! Denna veckan har...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:29

Det var så galet somrigt i morse! Soligt och varmt och otroliga dofter från alla blommande träd. Jag och Diara var ute på en ridtur. Dagen till ära blev det en av Emilios standard rundor och var så mysigt men samtidigt väldigt mycket minnen ...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:26


Emilios födelsedag i dag och tankarna går lite extra till honom ...

Av Emma - Söndag 12 maj 21:45

I morse red jag Diara en lugnare tur i skogen och hon var pigg och fin.Utöver det har jag bara pluggat hela dagen. Nästan en skam med tanke på att det var värsta sommarvädret ute med sol och 22 grader. Men plugget måste som vanligt alltid prioriteras...

Av Emma - Lördag 11 maj 19:15


I dag blev det lite hoppning med Diara. Hon kändes väldigt fin i traven under framridningen, galoppen var lite knackigare som vanligt. Vi hoppade inget avancerat utan bara ett räcke på varje långsida då vi inte tagit ut övriga hinder för säsongen än ...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards