Stangen

Direktlänk till inlägg 14 januari 2017

Svar på frågor, del 1

Av Emma - 14 januari 2017 10:00

Vad är ditt drömjobb?

Veterinär! Har alltid velat bli det.


Har du färgat håret någon gång?

Nopp, aldrig. Är helt nöjd med min ordinarie hårfärg.

    


Vad är din största rädsla inom ridningen?

Ramla av och bryta sig eller bli rullstolsbunden är väl min största mardröm när det gäller olyckor som kan hända när man rider. Men det är aldrig något jag tänker på när jag rider så kan väl inte kalla det rädsla direkt. Något jag därimot alltid tänker på är att förebygga skador på hästen. Om hästen t.ex sticker med mig är jag aldrig rädd för att inte få stopp utan bara för att den ska skada sig när den t.ex galopperar nedför. Hoppas ni fattar hur jag menar. ;)


Har du något mål för 2017?

Jag har många mål, bl.a att börja tävla mer dressyr, ev. i Grankärrs div. 3 lag. Läs mer om mina planer inför året HÄR.


Hur länge har du ridit?

Sen jag var 4, dvs. i 12 år.

 


Har du ridit på en ponny ur varje kategori + stor häst? Vem var den första?

Ja, det har jag. Vem som var först i varje kategori är jag dock inte lika säker på... Orme var första A-ponnyn, det är det enda jag är hyfsat säker på... För tillfället rider jag följade hästar i de olika kategorierna:

A: Ingen även om Emilio bara är 4 cm i från.

B: Emilio

C: Casper

D: Diara & Kiwi

Stor häst: Zorro & Camillas hästar


Har du suttit på en stegrande, bockande eller skenande häst?

Stegrande och bockande har jag suttit på många gånger. I vardagen brukar Diara stå för det första och Emilio eller Zorro för det andra. Skenande vet jag inte riktigt. Gränsen mellan en häst som sticker och en häst som skenar kan vara svår ibland. För er som inte vet så springer hästen i panik när den skenar, det är alltså inte samma sak som att den galopperar iväg i full fart för att den tycker att det är kul. Och en skenande häst är jag inte säker på om jag ridit, tror inte det.

 


Har du tävlat i hoppning, dressyr och fälttävlan?

Jag har tävlat hoppning och dressyr upp till LB-nivå. Har inte tävlat fälttävlan.


Kollar du på några tv-serier?

Ja, på Shadowhunters som är baserad på The Mortal Instruments serien. Men det är bara därför, annars gillar jag inte att kolla på serier eller film för har inte tid. Detta är faktiskt den första och enda serien jag kollat på någonsin.

 


Vad är bäst; hoppning eller dressyr?

Åh, det är svårt. Hoppning är definitivt roligare att kolla på och ja, kanske roligare att rida också om jag ska vara helt ärlig. Finns en tjusning med det som jag mycket tror grundar sig i att man hoppar mycket mer sällan än man rider på marken.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Måndag 13 maj 12:29

Det var så galet somrigt i morse! Soligt och varmt och otroliga dofter från alla blommande träd. Jag och Diara var ute på en ridtur. Dagen till ära blev det en av Emilios standard rundor och var så mysigt men samtidigt väldigt mycket minnen ...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:26


Emilios födelsedag i dag och tankarna går lite extra till honom ...

Av Emma - Söndag 12 maj 21:45

I morse red jag Diara en lugnare tur i skogen och hon var pigg och fin.Utöver det har jag bara pluggat hela dagen. Nästan en skam med tanke på att det var värsta sommarvädret ute med sol och 22 grader. Men plugget måste som vanligt alltid prioriteras...

Av Emma - Lördag 11 maj 19:15


I dag blev det lite hoppning med Diara. Hon kändes väldigt fin i traven under framridningen, galoppen var lite knackigare som vanligt. Vi hoppade inget avancerat utan bara ett räcke på varje långsida då vi inte tagit ut övriga hinder för säsongen än ...

Av Emma - Fredag 10 maj 12:12

Vi är redan inne i maj! Så sjukt vad snabbt det går och det är nu mindre än en månad kvar tills jag flyttar hem från Uppsala! Klinikrotationen är slut vilket känns helt galet då den pågått i 1,5 år och man levt i det konstant. Men nu läser vi sista k...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards