Stangen

Direktlänk till inlägg 14 januari 2017

Svar på frågor, del 3

Av Emma - 14 januari 2017 14:00

Har du tävlat utanför din klubb, dvs. på högre nivå än klubb?

Ja, jag har tävlat många lokala tävlingar och hoppas debutera regionalt i år.


Hur många rosetter har du? Hur många av dem är vinster?

Jag har 49 rosetter varav 9 är vinster.

 


Hur många ridspön har du?

I vårt stall hänger totalt 13 spön varav 11 är våra egna ridspön, 1 är Amandas ridspö och 1 är ett longerspö. Förutom att jag använder longerspöet när jag longerar så använder jag 5 av de 11 ridspöna i dagligt bruk beroende på vilken häst jag rider, vad jag rider (dressyr, hopp, uteritt osv.) samt var jag rider (hemma, träning, tävling osv.).


Vilken mankhöjd har Diara och Emilio?

Emilio: 111 cm

Diara: 143 cm


Vad är en ganasch, har du en sån?

Detta var en ganska rolig fråga, haha. Ganaschen sitter på hästens huvud och är dess "haka" typ (se bild). Alltså har jag ingen sådan men mina hästar har varsin. ;)

 


Vad kallas det när en häst är fuxfärgad med vit man och svans? Skimmel, isabell, bork...?

Den färgen kallas isabell och är enligt mig väldigt fin!

 


Vad gillar du att göra förutom att rida?

Inte plugga iaf, haha. Jag gillar att läsa och att blogga.


Vad tycker du om trenden där man har så kallade mom jeans med ankle boots?

Hade aldrig hört talas om denna trenden så var tvungen att googla nu, haha. Jag är urkass på allt vad mode och trender heter. Men du bad om min personliga åsikt så här kommer den: Tycker det ser helt okej ut. Inget jag själv skulle ha dock då jag vill ha tighta byxor (bortsett från hemma där jag alltid har mjukisar, hehe).


Vad äter era hästar? Vilket foder har ni?

Som grovfoder får de vanligt hö. Det är plastat på rundbal precis som ensilage fast det är torrt. Kraftfodret de får är havre, pellets (Granngården orginal pellets) och mineralpellets (Granngården orginal mineral). Under tävlingssäsongen har Diara tidigare fått tillskott i form av multivitamin. Det har hon fått i både flytande och pellets form. Vet inte än om vi ska börja med det i vår, vi får se.


Tänker du bli en häst veterinär eller smådjur veterinär eller ko veterinär eller vilken sorts veterinär?

Hästveterinär såklart!

Bild från när jag praoade på Vaggerydskliniken:

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Onsdag 17 april 21:14

Startade min dag i stallet där jag red en tur på Diara. Det var riktigt soligt och härligt och fick nästan lite sommarkänsla. Även Diara var på tårna och ville galoppera massa. Sommarkänslan avtog dock snabbt när jag kom tillbaka och det började sn...

Av Emma - Tisdag 16 april 21:47


Har varit lite tomt här nu men har inte hänt mycket mer än skola och plugg. Nu är jag iaf hemma igen och kommer bara det tillstå söndag. Så mysigt! Dessutom har det äntligen börjat kännas lite vårigt ute och kommit mycket blommor och lite knoppar på ...

Av Emma - Söndag 31 mars 21:47


Enligt termometern var det 15 grader i dag men jag tyckte ändå det var mycket kallare än tidigare dagar. Kanske berodde på att det inte var någon sol, haha. Jag började dagen med en uteritt på Diara. Hon var rätt tittig och oharmonisk. Dessutom frö...

Av Emma - Lördag 30 mars 21:06

Hoppas att ni har haft en fin påskafton! Jag började min med en tur i skogen på en väldigt tittig och spänd Zorro. Sedan åkte vi till mormor och morfar på fika och resten av dagen spenderades hemma. Promenad och lek med Molly och sen började jag plug...

Av Emma - Fredag 29 mars 21:54

Jag och Diara hade en så härlig ridtur i morse! Vi red min favoritrunda och det var riktigt vårigt och soligt. Njöt för fullt! Precis vad jag behövde efter alla långa sega pluggdagar i Uppsala senaste veckorna. Diara var i sitt esse och galopperade p...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards