Stangen

Alla inlägg den 21 juni 2017

Av Emma - 21 juni 2017 19:33

Hej! Här har det verkligen gapat tomt några dagar i en ofrivillig bloggpaus, hehe. Det är nämligen så att Amanda bott hos våran granne nu måndag och tisdag och då har jag varit med henne hela dagarna. Nu är livet som vanligt igen och jag tänkte blogga igen lite.


Måndag

På morgonen red jag, mamma och Amanda ut på Zorro, Kiwi och Emilio. Zorro var jätteduktig. Han blev lite rädd för en traktor för ovanlighetens skull men är inte så svår att övertala, haha. Sen var jag som sagt med Amanda hela dagen. Vi gick på långpromenad, badade i sjön och spelade kub (jag vann vilket var vääldigt överraskande då jag är ursel på att pricka saker). På kvällen var vi faktiskt och hoppade Diara i Aneby igen. De hade nämligen öppen bana under kvällen och Camilla skulle ändå dit så jag passade på att hänga med. Det var verkligen jättenyttigt för oss att få "göra om" det och inte behöva avsluta med en dålig känsla. Fick även hjälp av Johan, en kille som rider och tävlar Maja åt Camilla. Mer om träningen i ett vanligt träningsinlägg som ni hittar här under.


Tisdag

På morgonen red jag och Amanda Zorro och Emilio på banan. Blev ett dressyr/markarbetspass då vi avslutade med att rida en simpel bombana. Zorro var jättejättefin! Han blir lätt hängig i handen mot bommar/hinder men då la jag bara en volt för att sätta honom på bakbenen igen. Han bytte t.o.m galopp när vi bytte varv. På slutet körde jag även bombanan med Emilio två gånger för skojs skull och han var jättebusig och söt. Den absolut bästa! ♥

Sedan cyklade jag och Amanda genom skogen ner och hälsade på Camilla innan hon åkte till jobbet. Alltid lika kul med en pratstund. Innan Amanda åkte hem så hann vi dessutom rensa ungefär 3/4 av en ridväg i skogen.


Onsdag

I morse red jag och mamma ut på Diara och Kiwi. Hade det raka bettet så hon försökte hänga men fick henne stundtals fin. Var sedan ute och joggade en sväng. Intervaller i den branta backen och det var jobbigt kan jag lova. Avslutningsvis spenderade jag några timmar på höskullen ihop med mina kära bommar (haha). Några skulle målar om och en del repareras. De har legat inne sen i höstas då jag bara nog ut de som var helt hela i våras. Nu är jag dock trött på att inte kunna utnyttja alla och snart är även dessa fit for fight igen!


I morgon ska Zorro och Emilio ridas på morgonen och på em ska jag träna dressyr för Mia-Lisa med Diara för första gången på länge. Ska bli jättekul! Hörs i mon! ☺

 

Av Emma - 21 juni 2017 19:00

Denna träning var såå nyttig för mig och Diara. Vi slutade nästan på värsta sätt i söndags och fick komma tillbaka till samma bana och hoppa samma hinder dagen efter - guld värt! Och det gick jättebra! Diara var lite osäker först men fick superbra tips av både Camilla och Johan och efter bara några språng hade som samma hoppglädje som innan. Vi hoppade en ganska lång bana upp till ca 90 cm och det kändes jättebra. Diara hade ett jättebra tempo och hoppade superfint. Så duktig! ♥

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards