Stangen

Alla inlägg under juni 2017

Av Emma - 30 juni 2017 19:09

Av Emma - 30 juni 2017 14:31

Hej! Nu är vi påväg mot Laholm för vårt allra första meeting. Är inte så taggad som jag borde för vi blev nämligen bortlottade från box på anläggningen då de helt plötsligt inte hade tillräckligt många... Så surt! Vi ska nu stå på en gård ca en halv km ifrån och visst, det är ju utan problem skrittavstånd men man förlorar ändå hela meetingkänslan. Sååå typiskt! Då går det minsann bra att vinna på lotteri... Iaf, i går red jag och Amanda först ut på Zorro och Kiwi (Kiwi var duktig som vanligt) och sen ut + lite på banan med Emilio och Diara. Jag och D red igenom LC:2 en sista gång och tog även några skutt. Hon kändes jättefin! <3 Packade så gott som allt och badade Diara på kvällen. Dock så hade hon marinerat sig själv i bajs i natt så hela hon stinker... Grishäst, säger jag bara. Nu har vi ca en timme kvar och det regnar fortfarande. Hoppas på uppehåll snart! Vi hörs senare. :)

Av Emma - 30 juni 2017 12:00

+ Man slipper skolan/jobbet = mer tid till hästarna

     

- Insekter som gör både ryttare och häst smått galen

 

+ Många hästar är ute på nätterna = ingen mockning

 

- Färre lokala tävlingar i närområdet

 

+ Alla dessa underbara saker som tillhör en hästsommar (ridläger, bada med häst, barbackaritter osv.)

 

 

- Sommarmagar på hästarna

 

Av Emma - 28 juni 2017 22:07

Hej! Har eran dag varit bra? Jag startade min på bästa sätt - busig tur med Emilio på fältet. Red först igenom LC:2 programmet längst ner. Särskilt vackert var det inte då han bara ville dra upp hela tiden men vad det gäller att stå still i halterna ligger Diara i lä, haha. Sedan busgalopperade vi upp tre gånger med bockserier och allt - bästa Stangen! <3

Jag har i dag även joggat och börjat packa inför NF-mästerskapen. I mon är den stora packdagen då det mesta ska packas så jag lär ha fullt upp. Iaf med tanke på hur lång min packlista är... XD Jag och Amanda ska även rida ut på Kiwi och Zorro samt rida ut + lite bana på Emilio och Diara. D och jag ska rida LC:2 en sista gång och även hoppa ett litet skutt.

Nu ska jag sova. Dagens bilder är från fältet:

Av Emma - 27 juni 2017 17:01

Hej! Jag har haft en riktigt bra födelsedag med strålande sol hela dagen - så härligt! I morse red jag och mamma först ut på Zorro och Kiwi. Zorro var ganska så fin. Sedan red jag och Diara sista dressyrpasset inför New Forest SM. Vi red igenom LC:2 tre gånger och det kändes ganska så bra. Hon vill gärna öka på galoppdiagonalen då hon är van vid LB:1 men sista gången gick det jättebra. Halterna var fina när vi tränade dem "enskilt" men så fort de ska in i programmet är det som att Diara tycker att det är såååå svårt att stå still. Men bättre än vanligt gick det iaf.


Emilio gav mig finaste presenten i dag. Han låg och sov i betet på morgonen och istället för att resa sig när jag kom som han alltid brukar så låg han kvar och vi satt och mös. Bästa Stangen! ♥♥♥


Öronbilder från dagens ridturer:

   

Födelsedagstårtan:

 

Av Emma - 26 juni 2017 21:16

I dag för tre år sedan debuterade jag & Diara på tävlingsbanan ihop. En pay and jump där vi hoppade 50 cm. Riktig tb!

   

Av Emma - 26 juni 2017 20:30

Hej igen! Dubbel uppdatering i dag, haha. Jag red efter lunch och medans jag borstade Diara så var det säkert 3 perioder av solsken-ösregn-solsken-ösregn utanför. Så såklart fick vi även en skur över oss ute i skogen men vi väntade ut det värsta under en gran. Diara var jättefin i dag! Mjuk och hängde inte alls! Vi övade massor på halter, gjorde säkert minst 50 st om inte ännu fler i både skritt och trav. Hon skulle stå still i form och det en längre tid. Ibland hälsade jag, ibland höll jag kvar tyglarna. Det gick faktiskt väldigt bra och vissa halter var riktigt fina.

Sedan red jag ut en liten tur på Emilio också och vi slapp regnet helt. Han var lite halvt busig i dag men lika sör som vanligt. ♥


I morgon fyller jag 17 år och ska rida ut på Zorro och dressyr på Diara. Vad ska ni hitta på?

 

Av Emma - 26 juni 2017 11:45

Gårdagens träning gick jättebra. Vi värmde upp över cavalettisar på volt och dem vävde vi även in i själva banan sen för att kunna samla upp dem. Diara var väldigt hängig och jobbig. Sprang gärna på men hängde i handen på mig samtidigt. Bommarna hjälpte då verkligen till med att få henne på bakbenen. För övrigt var det 5,5:an, ett räcke och en oxer som vi kombinerade till olika banor. I slutet hoppade vi alla hinder på ca 90 cm och det kändes jättebra. Kunde inte känna av minsta osäkerhet hos Diara vilket var skönt.


Här får ni en film från träningen, som ni ser var hon rätt stark och jobbig men hoppade ändå superfint!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards