Stangen

Alla inlägg den 8 november 2017

Av Emma - 8 november 2017 21:50

Hej! Banan hade hunnit mjukna under dagen vilket var jätteskönt. Så jag och Diara red ett pass där efter skolan och det kändes jättebra. Hon var mjuk och fin och släppte efter relativt fort i galoppen också. I traven red jag henne i den högre, mer samlade formen en liten stund och då kändes hon fantastiskt fin! Red igenom LA:1 två ggr och det gick över förväntan bra. Då vi har haft en dipp i grundarbetet har vi inte tränat det programmet en ända gång sen vi tävlade det för en dryg månad sen och jag trodde därför att det skulle gå rätt så dåligt. Men det blev en positiv överraskning. Vi ska rida igenom det i morgon igen så får vi se vad vi rider på tävlingen sen.
På tal om i mon så har jag studiedag då vilket är såå skönt. Alla pållar ska ridas, Emilio ska få nya skor och snösulor ska på, jag ska jogga och såklart plugga inför matteprovet på fredag. Vad ska ni hitta på i mon?

Tb NF-mästerskapen 2016:

Av Emma - 8 november 2017 13:55

I går skulle jag ju ridit på banan som ni vet. Tror ni det gick? Självklart inte för den var stenhård... Var minusgrader på morgonen i går men trodde att det skulle tina under dagen vilket det dock inte gjorde. Så segt när denna perioden börjar. Man blir så begränsad av att det är stenhårt överallt. I går var det iaf mjuk i skogen så jag flyttade dagens planerade uteritt till i går så blir det dressyr i dag istället. Diara kändes väldigt pigg och fin. Vi hann tillbaka precis innan det blev mörkt.

Var minusgrader i morse med så trodde att vi skulle behöva åka till ridhuset då vi måste rida dressyr nu. Men det har plusat på rätt bra i dag så har hopp om att banan har mjuknat. Men det återstå att se, ni får hålla tummarna.

Diara i går:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards