Stangen

Alla inlägg den 10 november 2017

Av Emma - 10 november 2017 14:35

För att få lite mer utfyllnadsinlägg här så tänkte jag göra en throwback varje måndag. Jag tänkte börja bakifrån i arkivet och återpublicera en bild från varje månad samt en kortare text om den. Jag startar detta nu på måndag och kommer då börja med den månaden som jag startade bloggen - juni 2011. Sedan fortsätter vi så med en månad per måndag tills de tar slut vilket antagligen kommer att dröja ett tag. Hoppas detta kommer uppskattas så att ni inte bara får inlägg om mina dagar. 

Så första throwbacken på måndag alltså - håll utkik!

 

Av Emma - 10 november 2017 10:27

Denna veckan har gått otroligt fort vilket jag tror beror mycket på att jag hade studiedag i går. Jag hade egentligen tänkt plugga större delen av dagen men det blev mest häst, hehe. På morgonen red jag Zorro en sväng i skogen. Han var ganska spänd och stökig, ryckte för massa saker som inte fanns. Fick bli arg några gånger när han fjantade för så får han inte hålla på. Då kan ju t.ex Amanda aldrig rida honom och det är jättebra att hon kan det. Kom tillbaka med honom lagom tills Camilla kom och skodde Emilio. Han var först av våra hästar att få snösulor i år så nu är han redo inför vintern. Camilla behövde självklart ridhjälp så det var det som runierade mina pluggplaner, haha. Men vi har dagen i kronologisk ordning.

När Camilla åkte vidare så red jag Emilio på fältet. Han var väldigt pigg och busig och lite olydig dessutom. Är alltid noga med att han får busa men han måste lyssna på mig om jag säger till. Det brast lite i går men jag fick iaf stopp på honom till sist, haha. Så söt.

Häst nr 3 var Diara som jag red ett dressyrpass på. Hon var lite lugnare i dag och vi red ganska mycket styrkeövningar. Detta märktes i slutet när vi red igenom LA:1 för då orkade hon inte riktigt genom 10-meters volterna så bra som jag ville men överlag fick jag en bra känsla och har nu bestämt mig för att starta både LB:1 och LA:1 på årets sista tävling som är nästa helg. Ska bli superkul! Vi har varit i en svacka nu men förhoppningsvis kan vi göra oss själva rättvisa igen på nästa tävling.

Efter att ha slängt i mig lite mat åkte jag ner till Camilla och hjälpte henne med en pålle. I dag red vi ut på hennes treåringar som är otroligt snälla och lydiga för att vara så unga. Jag red Quicken och han var jättemysig. Fantastiska gångarter och hur snäll som helst. Jag har ridit honom innan under hans inridningsperiod förra vintern men det var ett tag sen så var kul att få rida honom igen. 

Avslutade sedan dagen med lite plugg och även om det inte blev så mycket som jag hade önskat så kändes det rätt bra på provet i dag. Bara att hålla tummarna, hehe. 


I dag går jag till tjugo över två och sen har jag utvecklingssamtal vid tre så blir en lång dag ändå. Skönt med fredag iaf! 

Två bilder från i går, Zorro & Emilio:

   

  

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards