Stangen

Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Emma - 13 mars 2017 21:51

Hej! Det börjar bli en ny hetnisk period i skolan med massa prov och läxor så har kommit lite efter med bloggen känner jag. Tävlingsinlägget kommer iaf i morgon och ska även börja redigera bilderna från photoshooten då.

Iaf, i dag efter skolan red jag och mamma ut på Emilio och Kiwi. Emilio var helt okej pigg men inte sådär roligt busig som han ofta är när vi är själva och kan göra som vi vill. ;)
När pappa kom hem från jobbet åkte vi ner till ridhuset med Diara och red ett dressyrpass. Jag ville känna av hur hon kändes och även rida igenom både LC:1 och LB:1 som vi ska rida på pay and riden på lördag. Hon var väldigt mjuk och fin i dag men också väldigt pigg så därför blev det lite oroligt ibland, särskilt i galoppen som hon har lite svårare för. Där försökte hon komma undan genom att springa ifrån mig. Övergångarna blev bättre denna gången men hon blir lite abrupt när vi går ner från galopp till trav resp. trav till skritt så vi behöver träna en del på det för att få dem mjukare. Men överlag var hon superfin och vi är nu taggade inför dressyrträning på torsdag och sen p&r på lördag!

I mon är det långdag i skolan så därmed ingen ridning. Plugg lär det därimot bli och sen har vi faktiskt studiedag både onsdag och torsdag vilket ska bli såå skönt! En extra helg mitt i veckan liksom. Så skulle det alltid vara, haha.
Sov gott i natt och glöm inte kolla in tävlingsinlägget i mon!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards