Stangen

Alla inlägg den 21 december 2018

Av Emma - 21 december 2018 20:00

Äntligen jullov! Så skönt att slippa gå till skolan på tre veckor! Jag inleder dock olyckligtvis mitt lov men ännu en omgång feber. Hoppas det ger sig snart.
I dag tog även Diaras vintervila slut och jag red henne i skogen ihop med Amanda & Zorro. Att Diara har överskottsenergi har märkts i hanteringen ganska länge nu, inte minst i dag. Först högg hon efter Amanda i hagen, sen i stallet fick hon helt utan anledning ett ryck och slet sig ur grimman som då gick sönder. Som om inte det var nog så passade hon på att under den korta frihetstid som följde gå bort till stallgranen och försöka äta av den vilket bara ledde till att den välte mot henne och hon flög bort till Zorro. Suck. Som tur var har vi bara plastkulor i granen så inget gick sönder och nu är hon så rädd för granen som "anföll" henne så hon lär inte gå dit igen. Men till ridningen då. Hon var som förväntat överexalterad och helt otroligt pigg men höll sig iaf, till skillnad mota förra året, med alla fyra hovarna på marken. Zorro taggade också upp och Amanda fick uppleva hur han är när han är riktigt pigg, inte helt populärt, haha.

I morgon ska vi rida ut på Diara och Zorro igen och Emilio ska longeras.
Nu ska jag försöka sova mig av febern. Godnatt :)

Bilder från i dag:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards