Stangen

Alla inlägg den 10 december 2018

Av Emma - 10 december 2018 08:16

Godmorgon! Måndag igen och jag är dödstrött och helt otaggad på en ny vecka, haha. Men helgen har iaf varit bra, tänkte skriva lite om den här.

I fredags var veterinären ute och vaccinerade & kollade tänderna på alla hästarna. Allt såg bra ut. Pga vaccineringen så reds ingen på lördagen utan jag tränade dem lite från marken istället. Typ att de skulle följa efter mig på ridbanan även när de var lösa. Förvånande nog var Zorro den duktigaste. Han följde efter mig som en liten hund, även i traven. Diara var, kanske inte lika förvånande, lite skeptisk till det hela. Mestadels följde hon med men hon höll sitt avstånd och ibland så stannade hon bara och så fick man gå tillbaka och hämta upp henne på nytt. Hon verkade lite förvirrad över vad vi gjorde egentligen, haha. Emilio är den enda som jag har tränat det här med en del innan, dock var det några år sedan nu. Men han kom ihåg bra och följde efter, även om entusiasmen inte var den största. Vi testade även några av de trick som han kunde förr och efter lite repetition trillade polletten ner och han kom ihåg dem. Så duktig. <3

I går red jag och Amanda ut en lugn sväng på Emilio och Zorro. Emilio var inte jättepigg men iaf söt, hehe. Med Diara, som fortfarande har vintervila, gjorde jag samma sak som på lördagen. Det gick betydligt bättre denna gången och hon slutade bara följa efter en enda gång. Jag fick henne till och med att trava efter mig en liten bit och sen slutade vi eftersom hon varit så duktig. :)

Förutom att vara i stallet så tog vi in och klädde julgranen och sen gick jag och Amanda en promenad i skogen. Efter det blev det plugg hela em. 

Två bilder från i går:

   

Av Emma - 10 december 2018 07:00

Stangen under en vinterphotoshoot. Sötare än någonsin. <3

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards