Stangen

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Emma - 11 maj 2013 20:22

Här får ni en liten smygtitt på hur headern kommer se ut på Emilios födelsedag:

 

En färgglad header blir det som ni ser:) Födelsedagsfilmen är nu uppladdad. Gjorde det i går men det visade sig att filmen var över 10 min och då kan man inte ladda upp en. Så nu har jag gjort om det och tagit bort alla bilder så att det är ca 3 min. Kramizar.

Tänkte förresten tala om för er vilka smeknamn som jag använder mest just nu på våra hästar och Wilma:


Emilio = Maijlisen

Kiwi = Kiwilinen

Zorro = Zollsing

Wilma = Bidudin

Av Emma - 11 maj 2013 19:01

På morgonen så hoppade jag med Zorro. Lite högre hinder. Vi började på 50 och höjde sedan till 70 och till sist 80 cm. När man hoppar lite högre på Zorro så drar han lätt fram en i nedhoppet. Eftersom jag är så lätt så har jag svårt att sitta tillbaks. (detta är endast när jag hoppar högre hinder med Zorro) Måste öva på att komma tillbaks. Det märks att Zorro ÄLSKAR att hoppa för han far i full fart mot hindren! Sedan skulle vi rida dressyr men eftersom Zoro var så uppvarvad och jag´var trött efter hoppningen så blev det inget vettigt av det.

Sedan löshoppade jag Emilio. Eller först körde vi lite frihetsdressyr och Emilio bet mig jättehårt i tummen och det tog ca 3 sekunder innan han släppte greppet. Sen började vi på 50 och höjde steg för steg till 80 som han hoppade jättefint. Har fimer som kommer.

Sedan kom mormor och morfar och hjälpte mig lite med mitt land.


Bilder och filmer kommer på Emilio - löshoppningen & Zorro - hoppningen!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards